Електрически Chevrolet Corvette? Все още не е лесна задача, смята президентът на GM

Според Марк Ройс, президент на General Motors, създаването на такъв автомобил е възможно, но възниква въпросът дали е необходимо на този етап.

Въпреки че електрическите автомобили предлагат изключителна динамика, те все още носят със себе си значителен недостатък по отношение на теглото. Батериите са тежки, а това е последното нещо, което е желателно в един спортен автомобил. Към това се добавят и други традиционни атрибути, ценени от ентусиастите, като звука на двигателя и усещането от механичната скоростна кутия.

В General Motors изглежда имат ясна представа за тази ситуация. Макар компанията да е разглеждала идеята за изцяло електрически Chevrolet Corvette и дори да е представяла концептуални версии, подобен проект не е на дневен ред в момента. Това заяви президентът на GM, Марк Ройс, в скорошно интервю.

Той обаче не изключва напълно идеята за бъдещето.

„Мисля, че може да бъде направено“, заяви Ройс. „Показвали сме редица концептуални автомобили с електрическо задвижване. Макар задвижващите им системи да не бяха напълно завършени, те бяха много интересни и ни позволиха да експериментираме с формата, дизайна и естетиката.“

Същевременно той добави, че създаването на изцяло електрически Corvette, който да отговаря на очакванията към модела, не е лесна задача в момента. Ройс поясни, че когато се вземат предвид теглото и неговото влияние върху динамиката на пътя, както и предизвикателствата пред термомениджмънта, се вижда, че има още работа. „Можем да постигнем напредък в тези области, и ние го правим. Но не съм сигурен, че характерът на Corvette и неговите купувачи са готови за подобна стъпка все още“, коментира той.

Казано по-просто, добавеното тегло от батериите, намаленият пробег при спортно шофиране и дори мигновеният въртящ момент на електрическия мотор могат да създадат автомобил, който не отговаря на характера на емблематичния спортен модел с V8 двигател на GM.

„Но ако един ден технологичните промени направят автомобилите по-леки, тогава такъв проект би могъл да се доближи до ценностите на марката“, допълни Ройс. „Това е напълно възможно, но все още не сме стигнали дотам. Ето защо трябва да продължим да инвестираме в изследвания и разработки.“

В автомобилната индустрия се наблюдава огромен напредък в управлението на топлината при електрическите автомобили. Много нови спортни модели постигат впечатляващи резултати, като например времената на Xiaomi SU7 Ultra на „Нюрбургринг“, които надминаха тези на Porsche, или електрическия суперавтомобил на BYD, способен да развие скорост над 480 км/ч. Голям акцент в бранша се поставя и върху създаването на по-леки батерии, включително твърдотелни, които биха могли да решат няколко проблема едновременно.

Въпросът е дали всичко това може да бъде приложено в Corvette в близко бъдеще по начин, който да привлече феновете на бензиновите двигатели. Засега изглежда малко вероятно. Въпреки че на пазара има много бързи електрически автомобили, включително в портфолиото на GM, почитателите на Corvette търсят специфично усещане, което в момента е трудно да се пресъздаде с батерии.

Друг важен фактор е готовността на купувачите. Пример за това е Dodge Charger Daytona, който за съжаление се оказва пазарен неуспех. Той е бърз, но това важи за много електромобили. Симулациите на звук от двигател са забавни, но в крайна сметка са просто трик. Някои автомобили са дефинирани от своя двигател и усещането зад волана, а преминаването им към електричество се оказва трудно.

Въпреки това Ройс изглежда много оптимистично настроен за бъдещето на хибридните технологии в Corvette. Новият Corvette ZR1X е чудесен пример. Върховият хибриден модел със задвижване на четирите колела разполага с 1250 к.с., генерирани от 5,5-литров V8 двигател LT7 с два турбокомпресора, съчетан с батерия с капацитет 1,9 кВтч. Резултатите са безспорни.

Ройс, който е известен автомобилен ентусиаст и състезател, сподели, че в момента кара именно такъв автомобил и го определи като „нещо страхотно“. „Това е правилният начин да се използва електричеството – за повече мощност, скорост, по-добро пътно поведение и сцепление. Това е страхотно приложение на електричеството в Corvette“, завърши той.

Може би един ден този V8 двигател наистина ще отстъпи място на батериите.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации