Chevrolet Corvette C8 е не само един от най-добрите спортни автомобили на пазара днес, но и се предлага на изключително достъпна цена предвид динамиката си. С начална цена под 70 000 долара, той на практика е суперавтомобил със средно разположен двигател и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 2,9 секунди. В моделната гама на Chevrolet обаче съществува автомобил, който е по-евтин, но предлага дори повече мощност. Носейки титлата на най-бързия „SS“ модел, произвеждан някога от компанията, този автомобил надминава по мощност 6,2-литровия V8 двигател на Corvette Stingray.
Докато Corvette Stingray разчита на своята концепция със средно разположен двигател и задно задвижване за постигане на вълнуващо усещане зад волана, този модел на Chevrolet има различен подход към динамиката. Той дава приоритет на суровата мощ и модерното инженерство, което го превръща в интригуваща алтернатива за купувачите. Въпреки това Corvette остава по-бърз при ускорение и има по-висока максимална скорост. Но ако конските сили са основен приоритет, този модел на Chevrolet със задвижване на четирите колела ще надмине всеки Stingray, при това с начална цена от едва 62 095 долара.
Blazer EV SS срещу C8 Corvette Stingray: Директно сравнение
Електрическият Chevrolet Blazer EV SS разполага с 557 к.с. и впечатляващ въртящ момент от 879 Нм. За сравнение, базовият Corvette Stingray предлага 490 к.с. и 630 Нм. Дори с опционалния пакет Z51 Performance, мощността на Corvette се увеличава само до 495 к.с., което все още е с 62 к.с. по-малко от тази на електрическия SUV. Въпреки това сухите данни разказват само част от историята. С пакета Z51 Corvette остава значително по-фокусирана спортна машина.
Разликата идва от ускорението и максималната скорост. Chevrolet обявява ускорение от 0 до 60 мили в час (0-97 км/ч) за 2,9 секунди и максимална скорост от 296 км/ч за Corvette, което категорично надминава възможностите на Blazer EV SS. Електрическият модел постига същото ускорение за 3,4 секунди, а максималната му скорост е ограничена до 209 км/ч.
Теглото е решаващият фактор
Основната разлика между двата автомобила е теглото. Благодарение на своята батерия, базирана на платформата Ultium, Blazer EV SS тежи приблизително 2400 кг. В същото време Corvette е драстично по-лек с тегло от около 1650 кг. Тази разлика от близо 750 кг напълно променя динамиката в реални условия. Въпреки предимството си в конските сили, по-високото тегло на Blazer EV SS не му позволява да се конкурира със спортния автомобил със средно разположен двигател.
Най-бързият SS модел в историята на Chevrolet
В крайна сметка сравнението показва няколко ключови момента. Blazer EV SS е с над 6300 долара по-евтин от базовия Corvette Stingray и има предимство в мощността от 67 к.с. (или 64 к.с. спрямо версията с Z51 пакет). Въпреки това, значително по-ниското тегло на Corvette му осигурява по-добро ускорение и по-висока максимална скорост. Blazer EV SS е задвижван от два електромотора и литиево-йонна батерия с капацитет 102 кВтч, която осигурява пробег до 488 километра.
Техниката зад спортния SUV на Chevrolet
Стандартният Chevrolet Blazer EV е изграден върху архитектурата BEV3 на GM и предлага широка гама от конфигурации – от предно до двойно задвижване, както и варианти с един или два електромотора в зависимост от нивото на оборудване. Повечето версии използват батерия с капацитет 85 кВтч, което ги прави подходящи по-скоро за ежедневно шофиране, отколкото за чиста динамика.
Версията Blazer EV SS обаче е съвсем различна машина. Този върхов модел е проектиран специално за шофьори, които търсят истински спортен характер от своя електрически SUV. За да оправдае емблемата Super Sport, Chevrolet оборудва SS стандартно с по-голяма 102-киловатчасова литиево-йонна батерия и система за задвижване на всички колела с два електромотора с постоянни магнити.
Класиката в лицето на Corvette C8 Stingray
Базовият Chevrolet Corvette C8 Stingray в ниво на оборудване 1LT стартира от цена 68 300 долара. Срещу тази сума автомобилът е оборудван с 6,2-литров V8 двигател LT2, който генерира 490 к.с. и 630 Нм въртящ момент. Стандартната осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител предава цялата мощност към задните колела.
Опционалният спортен пакет Z51 добавя още 5 к.с. и 7 Нм към мощността на двигателя. Пакетът включва също спортно окачване, четирибутални спирачки Brembo, гуми Michelin Pilot Sport 4S, спортна изпускателна система, ново предавателно число на задната ос, подобрена охладителна система, електронен диференциал с ограничено приплъзване, както и преден и заден спойлер.
Интериор и изненадваща практичност
Интериорът на Corvette Stingray обгръща водача с кокпит, който създава усещане за управление на модерен изтребител. Двулъчевият волан със скосена долна част, изцяло цифровото приборно табло и драматичното, ориентирано към шофьора оформление създават завладяваща спортна атмосфера. Един от най-отличителните елементи е вертикалният ред с бутони за управление на климатичната система по протежение на централната конзола – нетрадиционен дизайн, който ясно показва, че водачът е с най-висок приоритет.
Спортните автомобили със средно разположен двигател рядко се отличават с практичност, но Chevrolet са успели да направят C8 изненадващо удобен за всекидневна употреба. Благодарение на интелигентното проектиране, Stingray предлага заден багажник с обем от 357 литра, разположен зад двигателя – достатъчно голям за багаж, чанти за голф или дори екипировка за писта. В допълнение към това, C8 разполага и с преден багажник с приличен размер, осигурявайки на собствениците две товарни пространства.
Финалната равносметка
Със своите 557 к.с. Blazer EV SS предлага сериозна електрическа мощ и очевидно е създаден с мисъл за ентусиастите. Но когато се постави до Corvette, разликата е ясна: по отношение на чистото ускорение и максималната скорост, Stingray остава на съвсем друго ниво. Неговата концепция със средно разположен двигател и по-ниското тегло му дават превъзходство, с което Blazer EV SS просто не може да се мери.
Последвайте ни в Google News