Електрическият „Baby Defender“ на Land Rover може да не остане само на ток

JLR може да се окаже поредният производител, който преработва своите изцяло електрически модели в отговор на по-слабото от очакваното пазарно търсене.

Завръщане към хибридите?

Майсторското преобразяване на Defender от страна на JLR не само опроверга скептиците, но и донесе милиони в касата на автомобилния производител. Сега компанията се надява, че по-малка версия, задвижвана изцяло от батерии и очаквана през 2027 г., ще пожъне същия успех. Възможно е обаче да се наложи сериозна промяна, за да се реализира пълният ѝ пазарен потенциал.

Миниатюрният електромобил, който може да получи името Defender Sport и на практика ще замени остарелия Discovery Sport, беше забелязан отново по време на тестове. Плътната предна решетка и липсата на ауспуси потвърждават, че става дума за електрически модел, базиран на новата архитектура EMA, която ще се използва и за предстоящия Range Rover Evoque EV.

Това ще бъде изключително модерна платформа с 800-волтова архитектура за зареждане. JLR инвестира огромни суми в проекта, включително 500 милиона британски лири (668 милиона долара) за модернизация на завода в Хейлууд и изграждането на нов завод за батерии.

Пазарна тенденция, която не може да бъде пренебрегната

На фона на забавянето на продажбите на електрически автомобили на ключови пазари като САЩ, JLR едва ли е готова да пропусне потенциални клиенти, като не им предложи задвижване с двигатели с вътрешно горене, което мнозина все още предпочитат. Възможно ли е компанията да промени плановете си и да адаптира платформата EMA, за да приеме и хибридно задвижване?

JLR не би била първият производител, който предприема подобна стъпка. Fiat реагира на слабите продажби на електрическия 500e, като монтира в него 1,0-литров „мек“ хибриден бензинов двигател. Наскоро Porsche потвърди, че ще добави версии с двигатели с вътрешно горене към гамата на новия 718, който първоначално беше планиран само като електромобил, и се отказа от плановете си да направи своя голям SUV изцяло електрически. Porsche разработва и нов Macan с двигател с вътрешно горене, който ще се продава успоредно с новия електрически Macan.

От JLR не са коментирали конкретно подобно преосмисляне на платформата EMA. Въпреки това, миналата година компанията обяви, че подобно на много други производители, възприема по-умерен подход към преминаването към електрически автомобили, отколкото първоначално беше планирано.

Тогавашният главен изпълнителен директор Адриан Мардел заяви, че надпреварата към изцяло електрически автомобили започва леко да се забавя. Той отбеляза, че пазарното приемане на плъгин хибридите (PHEV) е било изненадващо добро и че компанията работи усилено, за да предложи повече такива модели на пазара.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации