Електрическият Dodge Charger модел 2027 г. ще има NACS порт за зареждане

Dodge Charger Daytona Scat Pack модел 2027 г. беше официално представен, отбелязвайки важна промяна за компанията майка Stellantis. Моделът, рекламиран като „най-мощния muscle car в света“, ще се предлага стандартно с порт за зареждане NACS, съвместим със системата на Tesla. Вече се приемат поръчки както за версията купе с две врати, така и за седана с четири врати.

Съвместимост със Supercharger и нови цени

Това е първият електромобил на Stellantis, оборудван фабрично с NACS порт. Тази промяна ще позволи на собствениците да използват над 25 000 зарядни станции Supercharger на Tesla в Северна Америка без нужда от преходник. От компанията заявиха, че стандартното оборудване ще включва адаптер за променлив ток (AC) от J1772 към NACS, но клиентите ще трябва да заплатят допълнително за адаптер от CCS1 към NACS, ако искат да ползват зарядни станции като тези на Electrify America и EVgo.

Интересен факт е, че началната цена на мощния електромобил е леко намалена в сравнение с предходния модел. Dodge Charger Daytona Scat Pack модел 2027 г. ще стартира от 74 490 долара (включително таксите за доставка), което е с 1490 долара по-малко от миналогодишната цена от 75 980 долара. Версията с четири врати, както и досега, ще струва с 500 долара повече.

Запазена мощност и пробег

Задвижването остава непроменено. Dodge Charger Daytona Scat Pack разчита на два електромотора с обща мощност 630 к.с., като функцията PowerShot осигурява допълнителни 40 к.с. за 10 секунди. Системата Fratzonic Chambered Exhaust, която имитира звук на V8 двигател, също е част от стандартното оборудване, наред с различните режими на шофиране, включително Drift и Donut.

Батерията е с капацитет 94 кВтч и работи на 400-волтова архитектура. Тя осигурява пробег от около 430 км (267 мили) с едно зареждане, което е идентично с предходния модел. Производителят не посочва конкретно време за зареждане с новия порт, но се очаква то да остане същото – около 24 минути за преминаване от 20% до 80% заряд на подходяща станция Supercharger.

Продължаващи предизвикателства пред модела

Още от представянето си като модел 2024 г., електрическият Dodge Charger изпитва сериозни трудности. Проблеми с качеството на сглобката и софтуера, както и липсата на V8 двигател, доведоха до слаби продажби и разочаровани собственици. В опит да привлече повече купувачи, Stellantis добави и версия с шестцилиндров бензинов двигател, но все още няма данни как този ход се е отразил на пазарното представяне.

Като илюстрация на съществуващите проблеми, в оригиналната статия се посочва случай с автор от изданието InsideEVs. Той е наел Charger Daytona EV, но не е успял да го шофира в продължение на почти три месеца след подписването на договора.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации