Dodge Charger Daytona Scat Pack модел 2026 г., известен като електрическия Charger с четири врати, започна да пристига в дилърствата на марката в Съединените щати. Изцяло електрическият „масъл кар“, който трябва да замени емблематичния Dodge Charger Hellcat, най-накрая се доставя от завода на Stellantis в Уиндзор, Канада, до американските представители на Dodge.
Електрическият семеен „масъл кар“ вече е на пазара
Според специализирани издания множество дилъри и клиенти са потвърдили, че електрическият седан Charger е започнал да се появява в шоурумите. Това е важен момент за Dodge, тъй като добавя по-практична алтернатива на вече наличното купе Charger Daytona.
Версията с две врати досега не постига особено голям успех сред американските купувачи. За третото тримесечие на 2025 г. Dodge е продал 2776 електрически купета Charger Daytona. За сравнение, през същия период на предходната година са били реализирани 5104 бензинови автомобила Charger и 3657 броя Challenger. Остава въпросът дали вариантът с четири врати ще успее да компенсира липсата на модел с Hemi V8 двигател. Очаква се обаче електрическият седан със сигурност да допринесе за увеличаване на общите продажби на моделната линия Charger.
Новият електрически седан се присъединява към вече наличния електрически вариант с две врати и към купето Charger Scat Pack модел 2026 г., задвижвано от редови шестцилиндров двигател Hurricane с мощност 550 к.с., за който поръчките стартираха през август.
Стартовата цена на Dodge Charger Daytona Scat Pack с четири врати е малко под 62 000 долара, което го прави с 2000 долара по-скъп от еквивалента с две врати. Срещу тази сума клиентите получават същото оборудване като при купето, но с добавената практичност на две допълнителни врати. Срещу още 5000 долара Dodge предлага и пакет Plus Group, който добавя премиум екстри като отопляеми и вентилирани кожени предни седалки, отопляеми задни седалки и безжично зарядно за смартфон.
Повече практичност при същата основа
Каросерията тип седан улеснява настаняването на четирима пътници благодарение на по-лесния достъп до задните седалки и увеличеното пространство за главите, постигнато чрез малко по-висока линия на покрива. Освен това, преместената средна колона (B-pillar) улеснява достъпа на предните пътници до предпазните колани.
Любопитно е, че версиите с четири и две врати на електрическия Dodge Charger Daytona имат почти идентични размери. Те споделят еднакво междуосие от 3073 мм, широчина от 2027 мм, както и обща дължина от 5248 мм, покрив и подова конструкция. Единствената разлика е във височината, като седанът е с незначителните 2.5 мм по-висок от купето, достигайки 1499 мм. На практика, освен броя на вратите, единственото съществено различие между двата модела е собственото тегло, като седанът е с около 40 кг по-тежък.
Както купето, така и седанът Charger Daytona разчитат на еднакво 400-волтово задвижване с два електромотора и система за задвижване на четирите колела. Общата мощност достига 670 к.с., а въртящият момент е 850 Нм, което осигурява впечатляваща динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 3.5 секунди, а класическата дистанция от четвърт миля (402 метра) се изминава за 11.7 секунди с терминална скорост от 192 км/ч. Максималната скорост обаче е ограничена до 217 км/ч с цел запазване на заряда в батерията с капацитет 94 кВч.
Батерията осигурява на седана Charger Daytona пробег от 348 км според измерванията на EPA. Разбира се, тази стойност е постижима при нормално шофиране и не важи при участие в драг състезания или посещения на писта, в които случаи е препоръчително наблизо да има станция за зареждане.
Последвайте ни в Google News