Електрическият GT на Jaguar е отложен, стартовата цена е 130 000 долара

Тежката година за JLR не се подобрява, след като дългоочакваното електрическо възраждане на Jaguar беше отложено за пореден път.

Jaguar залага бъдещето си на електрически GT автомобил, представен предварително от концепцията Type 00. Серийният модел, който ще бъде „най-мощният Jaguar в историята“, трябваше да дебютира в края на тази година, но това вече няма да се случи.

В интервю за ABC News управляващият директор на Jaguar Роудън Глоувър разкри, че премиерата на луксозния седан се отлага за 2026 г. Той не уточни причината за забавянето, но това не е добър знак за компанията.

Въпреки това би било основателно да се предположи, че скорошната мащабна кибератака е изиграла роля. Продължителният инцидент потопи Jaguar Land Rover в хаос в началото на септември и производството беше възобновено съвсем наскоро.

Струва си да се отбележи също, че Jaguar все още тества модела, като прототип беше забелязан на пистата „Нюрбургринг“ миналата седмица. Това може да означава, че работата по GT автомобила не е напълно завършена и компанията не би успяла да спази първоначално обявения срок за дебют.

Независимо от причината за забавянето, Глоувър намекна, че компанията ще започне да приема поръчки скоро след премиерата. Доставките ще започнат „сравнително бързо след това“.

Каква ще бъде цената?

Автомобилът няма да бъде евтин, като Глоувър предполага, че цената на модела ще бъде около 130 000 долара. Това е почти три пъти повече от модел 2024 г. XF, но в замяна клиентите ще получат „най-мощния Jaguar, създаван някога“.

Глоувър не навлезе в подробности, но преди време от компанията заявиха, че автомобилът ще използва новата платформа Jaguar Electrical Architecture и ще има пробег до 692 км. Собствениците могат да очакват и възможност за зареждане на 322 км пробег само за 15 минути със станция за бързо зареждане с постоянен ток.

Въпреки че не беше готов да даде подробности, Глоувър предположи, че автомобилът „ще предлага отлично усещане зад волана“. Той също така намекна, че моделът ще се противопостави на тенденциите, като заяви, че „няма много електрически автомобили, които са наистина завладяващи за управление“.

Останалата част от интервюто беше до голяма степен фокусирана върху новия облик на Jaguar и противоречивия ребрандинг, който компанията защитава от близо година. Глоувър заяви: „Трябва да създадем автомобил, който има драматизъм, мащаб, пропорции… който ще предизвика истинска емоционална реакция, когато хората го погледнат“.

Концепцията Type 00 със сигурност постигна това, а Глоувър отбеляза, че да видиш автомобила на живо е много по-различно, отколкото да го гледаш на екран. Както обясни той, когато се види на живо, хората могат да „разберат пропорциите, драматизма и мащаба на автомобила“.

Глоувър продължи, като каза, че САЩ вероятно ще се превърнат в най-големия пазар за модела и че „огромното мнозинство“ от клиентите са „позитивно настроени“ към дизайна. Той обаче отбеляза, че това се случва, след като са имали „време да обяснят и наистина да представят защо Type 00 изглежда така“. Това не е идеално, тъй като красотата и желанието не би трябвало да се нуждаят от обяснение.

Връщайки се към темата за забавянето, Глоувър заяви, че настоящите модели все още са налични и ще могат да бъдат закупени през „следващите около 18 месеца“. Това изглежда е така, тъй като бърза проверка разкрива над 2100 нови автомобила на склад. Огромното мнозинство от тях са кросоувъри F-Pace, но все още се намират и няколко бройки F-Type, I-Pace и XF.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации