Електрическият Jeep с пробег над 800 км, който работи на бензин

Електрическите автомобили се смятат за бъдещето – една тиха и чиста утопия, в която единственият звук е този на прогреса. Проблемът, както знае всеки, опитвал се да шофира такъв автомобил по-далеч от кварталния магазин през януари, е пробегът. И тревожността, която го съпътства.

Изглежда, инженерите на Jeep са обърнали внимание на колективните ни кошмари, свързани с предупреждението за изтощена батерия. Те са взели огромния Grand Wagoneer и са решили да го направят електрически. Но вместо просто да го напълнят с батерии и да пожелаят на шофьорите късмет, те са направили нещо гениално сложно – създали са електрически автомобил, който носи собствен бензинов генератор.

Какво представлява REEV?

Новото творение, което се очаква на пазара през следващата година, е Jeep Grand Wagoneer REEV модел 2026 г. Акронимът означава „Range-Extended Electric Vehicle“ или електромобил с удължен пробег – идеален за хора, които се колебаят да преминат изцяло на ток. Под пода е разположена батерия с капацитет 92 кВч, която осигурява пробег от около 240 км в изцяло електрически режим. Това е повече от достатъчно за ежедневните задачи като водене на децата на училище или пазаруване.

Когато обаче батерията се изтощи, 3.6-литров V6 двигател под капака се активира. Ключово е да се отбележи, че този двигател не задвижва колелата. Вместо това той действа като генератор, произвеждайки електричество за двата електромотора и за презареждане на батерията. Колелата винаги се задвижват от електричество. Това означава, че автомобилът предлага тихото и мигновено ускорение на електромобил, но с удобството на резервоар с бензин като авариен изход.

Впечатляваща мощност и пробег

Комбинираната система осигурява впечатляващите 656 к.с. и 840 Нм въртящ момент. За автомобил с размерите на малка пощенска станция това означава ускорение от 0 до 100 км/ч за около 5.0 секунди. По-важното е, че с пълна батерия и пълен резервоар Jeep обещава общ пробег от над 800 км. Внезапно дългите пътувания с „електрически“ автомобил вече не изглеждат толкова плашещи.

Обновен дизайн и ясна идентичност

Цялата тази технология е опакована в освежен дизайн. Предната част вече е с по-квадратни форми, фаровете са разположени по-високо, а цялостната визия е по-внушителна и елегантна. За щастие, хромираните елементи са премахнати. Новият облик е модерен, изчистен и включва светлинна лента по цялата широчина с осветена радиаторна решетка със седем слота, за да е ясно какво се задава на пътя.

В един ход на опростяване, цялата моделна линия вече се нарича Grand Wagoneer, премахвайки объркващото разделение между „Wagoneer“ и „Grand Wagoneer“. И най-сетне, на автомобила са поставени емблеми на Jeep. Винаги е бил Jeep, а сега това е официално заявено.

За тези, които не са готови за модела с удължен пробег, стандартното задвижване остава 3.0-литровият редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора, който генерира 426 к.с. По-мощната версия на този двигател е временно спряна, вероятно за да освободи място за новия електрически герой. Въпреки това, именно REEV версията ще привлича най-голям интерес.

Лукс, технологии и цени

Интериорът не е имал нужда от сериозни промени и такива не са правени. Той остава просторен храм на американския лукс. Предлагат се материали като истинско дърво с отворени пори, наречено Dark Waxed Walnut. Най-високото ниво на оборудване Summit Reserve включва аудиосистема McIntosh с 23 високоговорителя. Наличен е и подобрен head-up дисплей, който прожектира скоростта на предното стъкло.

Всички тези размери, мощност и технологии имат своята цена. Стартовата цена за Grand Wagoneer модел 2026 г. в САЩ е 64 740 долара. За върховия модел Summit Obsidian обаче сумата достига 96 000 долара още преди добавянето на опции. Срещу тези пари купувачите получават триредов SUV, който се конкурира с модели като Chevrolet Tahoe и Ford Expedition. Това е смела и интересна машина, която вероятно ще намери много почитатели.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации