Специален прототип на италианската марка използва същите батерии с твърд електролит от QuantumScape, които ще се вграждат в бъдещите автомобили на Volkswagen. Тестовият мотоциклет е базиран на състезателната машина, която се използва в Световния шампионат MotoE, и разчита на литиево-метален анод и керамичен сепаратор.
Засега електрическите мотоциклети не успяват да наберат популярност със същите темпове като електрическите автомобили, но това не означава, че развойната дейност е в застой. VW Group тества иновативни батерийни клетки с твърд електролит в специално подготвен супербайк на Ducati, представен по време на изложението за мобилност IAA в Мюнхен. Тези иновативни батерии имат потенциала да променят не само мотоциклетната индустрия, но и целия автомобилен свят.
Ducati, която е собственост на VW Group, е единственият доставчик на мотоциклети за Световния шампионат MotoE, което я поставя в челните редици на индустрията. Въпреки това състезателната машина все още не може да се мери по тегло с еквивалентите си с двигател с вътрешно горене, нито предлага достатъчен пробег. Именно тук се намесват батериите с твърд електролит.
Прототип със специална цел
В Германия беше представена обновена версия на прототипа V21L на Ducati, оборудвана с 980 клетки QSE-5 от QuantumScape. Тези клетки използват литиево-метален анод и керамичен сепаратор, като обещават значителни подобрения в енергийната плътност, възможностите за бързо зареждане, безопасността и експлоатационния живот в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии.
Технология с твърд електролит за мотоциклети и автомобили
Италианският производител на мотоциклети не разкри колко тежи батерията с твърд електролит на специалния прототип V21L, нито какъв пробег осигурява. Ако обаче технологията бъде усъвършенствана, тя може да намери приложение в сериен мотоциклет, разрешен за движение по обществените пътища. През следващите месеци технологията ще продължи да се тества, а мотоциклетът ще излезе на пистата.
Главният изпълнителен директор Клаудио Доменикали заяви, че Ducati има дълга история в разширяването на границите на технологиите, за да подобри изживяването при каране както на пътя, така и на състезателната писта. Той добави, че стремежът към иновации е позволил на компанията да постигне впечатляващи резултати, включително рекордните шест поредни конструкторски титли в MotoGP. Според него високата енергийна плътност, постигната с технологията с твърд електролит, е идеално решение за високопроизводителна машина като спортен мотоциклет.
Връзката с QuantumScape не е нова. Volkswagen работи повече от десетилетие с калифорнийския специалист по батерии с цел внедряване на клетки с твърд електролит в серийни автомобили. Поради тази причина тестовата платформа на Ducati не е свързана само с мотоциклети. Тя е и подвижна лаборатория за по-широкия преход към следващото поколение електрически транспорт.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Volvo представи новия XC70 плъгин хибрид с пробег от 200 км

Renault 4 E-Tech вече се предлага и като компактен електрически ван

BYD атакува Япония със Sealion 6, първият си plug-in хибрид за пазара от януари 2026 г.
