Възможността за избор – от видовете задвижване и версиите на моделите до индивидуалните предпочитания – остава централна част от философията на Porsche. След публичния си дебют по време на събитието Icons of Porsche в Дубай, изцяло електрическият Cayenne вече може да бъде поръчан в САЩ, където предизвиква сериозен интерес.
Силен пазарен интерес в САЩ
Първият изцяло електрически Cayenne ще пристигне в американските представителства в края на лятото на 2026 г. Той ще се присъедини към съществуващите варианти с двигатели с вътрешно горене и хибридно задвижване, което подчертава ангажимента на Porsche да предлага богат избор на своите клиенти.
Интересът към модела е изключително висок. Онлайн конфигураторът на Porsche в САЩ отчете рекорден трафик с над 110 000 завършени конфигурации само през първите четири дни. Успоредно с това, над 10 500 ентусиасти и потенциални купувачи са заявили предварителен интерес към автомобила, което значително надхвърля първоначалните очаквания.
Тимо Реш, президент и главен изпълнителен директор на Porsche Cars North America, заяви, че електрическият Cayenne е разработен от нулата и представлява изключително постижение. Той го определи като най-способната, просторна и ориентирана към динамиката версия досега, която перфектно допълва съществуващите варианти с двигатели с вътрешно горене и хибридно задвижване.
Възможности за персонализация и програмата Sonderwunsch
Електрическият Cayenne предлага 13 стандартни цвята, девет дизайна на джанти и 12 интериорни комбинации. Анализът на клиентския интерес показва, че най-популярната конфигурация до момента е екстериор в цвят Algarve Blue Metallic с интериор Club Leather Espresso.
Освен стандартните опции, моделът може да бъде поръчан и с боя по избор от програмата Paint to Sample (PTS). Клиентите могат да създадат и напълно уникален автомобил чрез програмата Sonderwunsch, чието име означава „специални желания“.
Като демонстрация на възможностите на Sonderwunsch, по време на дебюта на електрическия Cayenne беше представен и специално реставриран Cayenne от първо поколение. Създаден за частен клиент, автомобилът е изпълнен в цвят Blackolive с интериор English Green и е възстановен до състояние на чисто нов автомобил.
Александър Фабиг, вицепрезидент на отдела за индивидуализация и класически автомобили в Porsche, отбеляза, че досега подобни сложни проекти са се изпълнявали предимно за класически модели на марката. Фактът, че 16-годишен Cayenne е възстановен до съвършенство, показва колко разнообразни са мечтите на ентусиастите на Porsche и за пореден път подчертава емблематичния статут на модела.
От лансирането си през 2002 г. Cayenne се радва на устойчива популярност в САЩ, като през 2024 г. продажбите на модела достигнаха 22 432 броя.
Последвайте ни в Google News