Следващото поколение Megane и Scenic ще предлага хибридно задвижване, намеква ръководството на компанията
Три години след като Renault смело превърна семейните си модели Megane и Scenic в електромобили, изглежда, че след още около три години двойката отново ще предизвика промени – този път с връщане към бензиновото задвижване.
Следващото поколение на двата модела може да предложи комбинация от изцяло електрическо и хибридно задвижване преди края на десетилетието. Това стана ясно от коментари на новия изпълнителен директор на Renault Group, Франсоа Прово, пред медии по време на премиерата на Twingo.
Какво предстои за Megane и Scenic?
Пред списание Auto Express Прово заяви, че по-големите автомобили са един от приоритетите на компанията. С това той индиректно призна, че стратегията за електрически автомобили е проработила добре при малките модели 4 и 5, но не толкова успешно при по-големи автомобили като Megane, който изпитва трудности да намери купувачи.
Той добави, че в следващия средносрочен план компанията ще предложи нова платформа и решения, за да продължи амбицията си за растеж в компактния C-сегмент в сърцето на Европа.
Тази нова платформа ще обедини следващите поколения на Megane и Scenic с бъдещите Austral, Espace и Rafale, които в момента се предлагат само като хибриди.
Renault няма планове да се откаже от изцяло електрическото задвижване за Megane и Scenic. Вместо това, компанията ще се опита да ги направи по-привлекателни, като предложи повече варианти, за да привлече купувачи, които все още са скептични към автомобили без резервоар за гориво.
Изпълнителният директор на марката Renault, Фабрис Камболив, заяви пред списанието, че ако навлизането на електромобилите не е толкова бързо, колкото се очаква, гамата може да бъде допълнена с решения като задвижване с удължен пробег или плъгин хибрид, по които компанията вече работи.
Камболив добави, че от двата варианта по-вероятно е да бъде одобрено решение с удължен пробег, подобно на системата e-Power на Nissan, при която двигателят с вътрешно горене служи само за зареждане на батерията, без да задвижва директно колелата.
Междинни подобрения
Тъй като до появата на двигатели с вътрешно горене има още няколко години, Renault се нуждае от междинен план за стимулиране на продажбите на Megane. Компанията вече има няколко идеи, като едната от тях е предстоящ фейслифт – маскиран прототип на обновения хечбек вече беше забелязан по време на тестове.
Другата новост, която вероятно ще се появи по същото време, е по-голяма батерия. В момента най-големият наличен акумулатор е с капацитет 60 кВтч, който осигурява пробег от 459 км. За сравнение, по-големият Scenic разполага с батерия от 87 кВтч за пробег до 615 км, а новият събрат на Megane, Nissan Leaf, предлага батерия от 75 кВтч, достатъчна за 488 км.
Последвайте ни в Google News