Дизайн и аеродинамика
Черният прототип на снимките е версията Boxster и по всичко личи, че Porsche са го оборудвали с брони, чийто дизайн е близък до серийния. В предната част се забелязват множество активни въздуховоди, вдъхновени от тези при 911 Carrera GTS и 911 Turbo S от поколението 992.2.
Точно в центъра на предната броня Porsche са интегрирали радарния сензор, който осигурява работата на адаптивния круиз контрол. Активните клапи имат двойно предназначение – да управляват охлаждането и да подобряват аеродинамичната ефективност. Въпреки че стикери се опитват да прикрият предните светлини, характерният за марката четириточков светлинен подпис на дневните светлини е ясно видим.
Прототипът на 718 Boxster Electric е оборудван със стилни черни джанти с двойни спици, зад които се виждат стоманени спирачни апарати. Портът за зареждане е разположен централно в задната част, между регистрационния номер и светлинната ивица, която свързва тънките стопове по цялата широчина на автомобила.
Отзад се забелязва също, че Porsche са заложили на почти напълно плоско дъно за подобряване на аеродинамиката. Базиран на специфичен за 718 вариант на платформата Premium Platform Electric (PPE), новият модел със сигурност ще дебютира с 800-волтова архитектура и две конфигурации на задвижването.
Задвижване и интериор
Стандартната версия се очаква да бъде със задно разположен електромотор, докато по-мощните спецификации вероятно ще разчитат на система с два електромотора. Три или повече двигателя биха били излишни за този клас автомобил, особено като се има предвид, че високоволтовата батерия тежи значително повече от пълен резервоар с бензин.
Бъдещите клиенти ще разполагат с технологичен интериор, който може да предложи и опционален сензорен екран за пътника до водача. Очаква се поне един лост зад волана за управление на функции, свързани със задвижването, макар че най-вероятно ще бъдат два.
При повечето електрически модели на Porsche левият и десният лост зад волана служат за увеличаване или намаляване на степента на рекуперация на енергия при спиране. При Taycan Turbo GT обаче десният лост активира специален режим, който осигурява временен прилив на мощност.
Неочакван обрат: Завръщане на двигателя с вътрешно горене
Поради ограничения в разположението, Т-образната батерия на 718 Electric Boxster и 718 Electric Cayman едва ли ще има капацитета на тази в Taycan. Първоначално замислени като изцяло електрически, моделите 718 Boxster и 718 Cayman от новото поколение 983 ще се предлагат и с двигатели с вътрешно горене.
Porsche потвърди тази промяна в плановете си по време на последния разговор с инвеститори. Тъй като архитектурата PPE Sport на поколението 983 не е разработена с мисъл за двигател с вътрешно горене, в момента тя не разполага със структурното пространство за шестцилиндров боксеров двигател, трансмисия, резервоар за гориво и изпускателна система.
Смята се, че инженерите работят по нова структурна секция на пода, която да се монтира перфектно към точките за закрепване на изцяло електрическата платформа. Това ще възстанови здравината, загубена при премахването на носещия акумулаторен пакет. Във всеки случай, версиите с двигател с вътрешно горене от поколение 983 със сигурност ще бъдат позиционирани на по-висока цена от електрическите.
Последвайте ни в Google News