Най-мощното Porsche в историята
Най-големият SUV на Porsche, Cayenne, най-накрая преминава към изцяло електрическо задвижване и предлага няколко интересни новости. Моделът се отличава с изключителна динамика, като най-бързият вариант, Porsche Cayenne Turbo Electric, разполага с мощност до 850 кВт (1156 к.с.). Това му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и от 0 до 200 км/ч за 7,4 секунди, а максималната му скорост достига 260 км/ч. От Porsche заявяват, че това е най-мощният сериен автомобил на марката в цялата ѝ история.
Базовият вариант на Cayenne е по-умерен, с мощност от 300 кВт, ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и максимална скорост от 230 км/ч.
Технологии и иновативно зареждане
Новият Cayenne използва система за генериране на енергия при спиране, сравнима с технологиите от Формула Е. Това означава, че автомобилът може да извършва около 97% от всички спирачни операции само с помощта на своите електромотори. За версията Turbo обаче все още се предлагат опционалните керамични композитни спирачки Porsche Ceramic Composite Brake.
Сред другите технически детайли са опционалното завиване на задната ос и адаптивното въздушно окачване, което е стандартно за всички версии. Като опция се предлага и активното окачване Porsche Active Ride, което почти напълно компенсира накланянето на каросерията.
Един от най-практичните детайли е опционалното индуктивно зареждане. То позволява на автомобила да се зарежда, като просто се паркира над специална подова плоча. Скоростта на зареждане е 11 кВт, което е по-удобно от стандартното включване с кабел.
Батерия и пробег
Електрическият Cayenne е оборудван с батерия с капацитет 113 кВтч, която поддържа изключително бързо зареждане с прав ток (DC) до 400 кВт. Според стандарта WLTP пробегът достига до 642 км за Cayenne Electric и 623 км за Cayenne Turbo Electric.
Дизайн и практичност
Въпреки мощността си, Cayenne Electric не изглежда прекалено агресивно. Дизайнът е по-футуристичен, но и с подчертано семеен характер. С дължина от 4985 мм автомобилът предлага просторен интериор за петима пътници. Обемът на багажника е 781 литра, а при сгънати седалки достига 1588 литра. Наличен е и преден багажник с обем от 90 литра.
Технологичен интериор
Интериорът е доминиран от дисплеи, както е характерно за съвременните модели на Porsche. Пред водача е разположено 14,25-инчово приборно табло, а опционалният 14,9-инчов дисплей за пътника до него създава най-голямата екранна площ, предлагана някога в автомобил на марката. Нова функция, наречена „Mood Modes“, позволява с едно докосване да се променят позицията на седалката, осветлението, звуковият профил, изгледът на дисплеите и дори климатизацията.
Цени и наличност
Всички версии на електрическия Cayenne вече могат да бъдат поръчвани. В САЩ цените започват от 111 350 долара за Cayenne Electric и от 165 350 долара за Cayenne Turbo Electric.
Последвайте ни в Google News