Новият модел надгражда върху съществуващата основа, за да направи ясна крачка напред по отношение на производителност, изтънченост, комфорт и лукс.

Подходът на Lexus за „персонализиране на лукса“ е централната ос на стратегията му за посрещане на променящите се нужди и вкусове на клиентите, търсещи уникални преживявания.

За да се постигне това, е обърнато специално внимание на разработването на множество решения за постигане на въглеродна неутралност и предлагане на клиентите на различни технологии, които да помогнат за намаляване на въглеродния им отпечатък. С новия ES това се демонстрира чрез по-широка гама, която включва хибридни и електрически задвижващи агрегати, с различни опции за задвижване и възможност за избор между предно или задвижване на всички колела и в двата модела.

За да изпълни обещанието за „персонализиране на лукса“, новата програма за разработване на автомобили на Lexus се фокусира върху електрификацията, интелигентността и диверсификацията, които са основни качества за следващото поколение ES.

От гледна точка на електрификацията, това е първият път, когато технологията за задвижване с батерии е използвана в седан на Lexus. По отношение на интелигентността, това е първият модел, който включва технологични иновации. Първите скрити технологични контролери в Lexus, благодарение на включването на софтуерната платформа Lexus Arene, както и най-модерните и усъвършенствани мултимедийни и безопасни системи, вграждани някога в седан. По отношение на диверсификацията, Lexus проектира продукти, които могат да изпълняват множество функции и приложения. Новият ES може да се държи като седан в класическия смисъл, но неговият характер, стил и производителност го правят еднакво привлекателен както за частни, така и за бизнес клиенти.

Погледнат отпред, ES се отличава с широк, дефиниран преден капак, очертан от характерната форма на двойна стрелка, която в този случай удължава дължината на капака до краищата на предната броня. Линията на капака се издига хоризонтално от долната предна част до предните калници, под профила на каросерията, придавайки на ES солиден и неповторим външен вид. Отдолу, дизайнът на предната част се отличава с хоризонтално разположен въздухозаборник, който минава по протежение на предната част и е завършен с ромбовидни геометрични форми в краищата. При хибридните версии предната част е завършена и с горен отвор, който очертава долната част на автомобила, за да се осигури оптимално охлаждане.

Комфортът и луксът са гарантирани благодарение на опционален пакет удобства, който подобрява потребителското изживяване. В задната част на кабината могат да се монтират накланящи се седалки, а на седалката зад предния пътник може да се монтира поставка за крака. Седалката на предния пътник е с функция за сгъване, за да се увеличи максимално пространството за краката и да се подобри видимостта за пътника отзад.

Два дизайнерски елемента на Lexus са включени за първи път в новия ES. За да се подчертае хармонията и свежестта на интериора, вътрешното пространство е декорирано с преплетени бамбукови фурнири, които използват усъвършенствани техники за печат и технология за пропускане на светлина, за да създадат ефект на повърхностно осветление, синхронизиран с околното осветление на кабината, за да създадат несравнима атмосфера.

Дизайнът на кабината следва принципа на Lexus Tazuna, който фокусира вниманието на водача върху пътя напред, като подрежда контролите и информационните източници така, че да могат да бъдат манипулирани и достъпни само с леко движение на ръката и очите. Горната част е напълно отворена, за да се даде приоритет на видимостта на водача, докато инструменталният панел Lexus Digital Cockpit разполага с 12,3-инчов дигитален дисплей в по-ниска позиция, което позволява използването на по-дискретен визьор над уредите. И накрая, премиум усещане се постига чрез рамкиране на инструменталния панел в кожа и динамични светлинни детайли, които допринасят за намаляване на умората на очите. Целта на Lexus беше да проектира кабина, която е изключително комфортна и релаксираща.

За да се постигне това, предните седалки са преработени, за да помогнат на водача да поддържа удобна позиция, позволявайки му да реагира интуитивно на управлението на автомобила и да се чувства по-ангажиран с шофирането. Опората за раменете намалява мускулното напрежение по време на шофиране, а облегалката нежно обгръща тялото.

Друг внимателно обмислен аспект е намаляването на шума в кабината благодарение на подобреното уплътняване на вратите и използването на високо акустично изолиращо стъкло в предните врати. Начинът, по който звукът се разпределя в кабината, е щателно проучен, за да предложи по-естествено и хармонично балансирано акустично изживяване.

 

Източник: La Razón

Подобни публикации