Митата на ЕС върху електрически превозни средства, произведени в Китай, са субсидирани и могат да заличат хиляди работни места в европейски компании, които са преместили производството си там. Такъв е случаят със Seat. Според производителя на автомобили, около 1500 работни места в компанията и още 10 000 индиректни работни места са в риск, ако настоящите европейски мита за Cupra Tavascan, електрически модел, произвеждан в Китай, не бъдат намалени.

Изпълнителният директор на Seat, Уейн Грифитс сподели тези данни, пред Ройтерс в Германия. Грифитс от месеци предупреждава, че Seat е в опасност поради въздействието на тези тарифи. Единствените известни данни до сега бяха, предоставените от президента на Seat, Матиас Карнеро, който каза на 27 януари, че ако плановете за развитие на електрическия автомобил не следват еволюцията, предвидена от групата, това може да означава, че общото производство на завода в Марторел (Барселона, Испания) ще бъде намалено с около 50 000 автомобила, което е около 10% от общото производство на Seat.

Грифитс твърди от месеци, че Tavascan е „испанска кола, с испански технологии“ и че „не може“ да му бъдат наложени мита, много по-високи от тези на марки като Tesla. В края на октомври 2024 г. влязоха в сила тарифите на ЕС, за електрически превозни средства, внасяни от Китай, за да се ограничи нелоялната конкуренция срещу европейската индустрия, породена от държавните субсидии, получавани от производителите в азиатската страна. Те бяха добавени към вече въведените 10% вносни мита и можеха да достигнат 50% в най-лошия случай.

BYD Auto е изправен пред допълнителна такса от 17%, Geely Group от 18,8%, SAIC Group от 35,3% и Tesla от 7,8%. Другите компании, които са сътрудничили на разследването на ЕС, подлежат на мита от 20,7%, докато тези, които не са сътрудничили, подлежат на мита от 35,3%.

Още 10 000 индиректни работни места също са изложени на риск. Въпреки че Seat печели 415 милиона, печалбите му падат със 17,2%. Въпреки че продава повече коли, автомобилният производител Seat се опитва да накара митата за китайски електрически автомобили да бъдат намалени, така че Cupra Tavascan да „остане жизнеспособен“.

Източник: LA RAZON

, ,

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации