296 вече изглежда много по-целенасочен, нали? Голяма част от това се дължи на преработената аеродинамика, която увеличава притискащата сила до 435 кг при скорост от 250 км/ч. От Ferrari заявяват, че 70% от това подобрение е приложено към предната ос, което подобрява сцеплението в предната част. Същевременно притискащата сила вече е и по-постоянна, което допринася за по-предсказуема управляемост. Един от ключовите елементи за постигането на този резултат е наречен от Ferrari „въздушен амортисьор“. Това е въздушен отвор в предния багажник, който изтегля въздух от отвор в пода и работи в комбинация с допълнителни вентилационни отвори, заимствани от състезателния GT3 модел, както и с по-голям преден отвор. Забелязват се също по-широки странични прагове и плоските задни калници от състезателния Challenge, заедно със задни крила в стил FXX-K. Активният заден спойлер вече има три позиции.
Разбира се, има още много технически детайли. Шасито е преработено, с по-твърди пружини, намалено накланяне в завой и избор от два вида амортисьори. За пистата се предлагат пасивни амортисьори Multimatic с титаниеви пружини, подобни на тези в GT3 автомобила. За шофиране по обществени пътища Ferrari предлага своята система Magneride. Тестовият автомобил беше оборудван именно с нея за пътя (със специално разработени гуми Michelin Cup 2) и с пасивните амортисьори на пистата Фиорано (с гуми Cup2 R).
Какви са спецификациите?
Не е изненадващо, че мощност от 880 к.с. обикновено означава доста бърз автомобил. В числа това изглежда така: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2.8 секунди, а спринтът от 0 до 200 км/ч се случва за невероятните 7.0 секунди. В най-леката си конфигурация автомобилът тежи 1410 кг (сухо тегло), но тази стойност се увеличава значително, за да може Speciale да се движи на собствен ход. За да се постигне най-ниското тегло, е необходимо да се поръчат карбоновите брони и капак на двигателя. Двигателят е 3.0-литров V6 с две турбини и електромотор, който генерира въртящ момент от 755 Нм при 6000 об/мин и е съчетан с осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.
Как се управлява?
Първото нещо, което прави впечатление в Speciale, е колко лесно се управлява, дори при спокойно градско шофиране. Макар това да звучи като странно качество за толкова фокусиран спортен автомобил, то не е случайно. От Ferrari казват, че купувачът на Speciale е човек, който вече е притежавал и харесвал 296 и търси повече динамика и удоволствие, без да жертва много от ежедневната използваемост. Така че този автомобил наистина може да се кара до офиса всеки ден. Като изключим малко повече шум от пътя и двигателя, семпло оборудваната кабина и силата на волята, необходима да не отприщвате 880 к.с. при всяка възможност, той е удивително лесен за съжителство. Амортисьорите Magneride осигуряват чудесно гъвкаво и контролирано возене.
Но не това е, което ви интересува, нали? Да, може да се движите безшумно в електрически режим, но скоро ще поискате да натиснете бутона Performance и да завъртите превключвателя „manettino“ поне в режим Race. Ускорението, което се разгръща, е като потоп: дори на сухо може да накара гумите Cup2 да превъртят на права линия и автомобилът да започне да се гърчи. На мокро, както беше през по-голямата част от шофирането по пътищата, е наистина трудно да се използва дори половината от наличната мощност. Speciale е просто толкова, толкова бърз навсякъде, независимо дали в средния оборотен диапазон, или при устрем към червената линия. Звукът също е добър – поне за някои уши. Ferrari са работили усилено върху него и дрезгавите, делови тонове са подходящо сериозни и ангажиращи. Най-добрият елемент обаче са шумовете от турбокомпресорите – тогава разбирате, че става въпрос за сериозно налягане.
Що се отнася до шасито, Speciale е като стандартен 296, но с още по-голяма пъргавина и, трябва да се каже, способност да изгражда увереност. Има малко повече тежест в обичайно бързото управление, но то има прекрасно усещане за директност, а сцеплението на предната ос е огромно (в пряк контраст с това, което се случва отзад при рязко подаване на газ). На писта автомобилът е пъргав и забавен и докато сте оставили включен някакъв контрол на стабилността, се усеща забележително предсказуем. Работата, която Ferrari са свършили със системата ABS Evo, позволява да се спира много късно в завоите, като същевременно се поддържа стабилност, а големите карбоново-керамични дискове имат огромна мощ и отлично усещане под крака.
Какъв е интериорът?
От Ferrari се гордеят с целите карбонови панели на вратите, с техния механизъм за освобождаване с бутон. Подовете са голи, с видими заварки, а краката почиват върху метални подложки. Като изключим това и опционалните карбонови седалки с регулируема облегалка, интериорът е очевидно на 296, но вече с физически бутони на волана. Това е голямо подобрение в сравнение със сензорните превключватели, въпреки че шофьорската среда все още е доста натоварена и няма да се хареса на всеки.
Преди покупката
Като се има предвид, че вече трябва да сте клиент на Ferrari, за да закупите Speciale, този раздел не е от голямо значение. Няма нужда да ви казваме, че цената от 359 779 британски лири може да нарасне много бързо, след като започнете да добавяте опции и елементи за персонализация.
Заключение: Ferrari 296 Speciale
296 Speciale е невероятно изпипано инженерно творение, притежаващо експлозивно ускорение, което първоначално оставя ума объркан. Освен това е удоволствие да се управлява бързо – пъргав, невероятно способен, но с включени асистенти за водача, и удивително прощаващ грешки. Тази изтънченост е създала автомобил, който е напълно използваем в ежедневието и изненадващо лесен за управление, което го прави малко по-различен от своите предшественици. Това потенциално оставя място за нещо по-сурово и, смеем да кажем, по-леко, но с по-малко мощност. Междувременно, това е един наистина специален 296.
Последвайте ни в Google News