Технически подобрения и повече мощност
Постигането на общото увеличение на мощността с 49 к.с. е резултат от сериозна инженерна работа, въпреки че допълнителните 36 к.с. само от V6 двигателя с два турбокомпресора може да не звучат като огромна цифра. Промените обаче са значителни: автомобилът разполага с нов колянов вал, нови бутала и биели (заимствани от хиперавтомобила F80), преработени цилиндрови глави и по-леки турбокомпресори. Дори начинът на обработка на блока е променен с цел намаляване на теглото. В резултат на всичко това двигателят е с 9 кг по-лек от този в стандартните версии GTB и GTS.
Подобно на стандартния модел, Speciale е хибрид, който предлага ограничен пробег в изцяло електрически режим, практичен хибриден режим за всекидневно шофиране и режим „Performance“, в който двете системи работят заедно за максимална производителност. Върхът в селекцията от режими е „Qualify“. При него се използва пълният потенциал на батерията за максимално ускорение на писта, като мощността от MGU-K модула вече е леко увеличена до 178 к.с. Когато към това се добави и мощността на двигателя с вътрешно горене, се достига впечатляващата върхова стойност от 868 к.с. Тази мощност е толкова голяма, че задните гуми сякаш са готови да превъртят само при мисълта за ускорение.
На практика всеки аспект на Speciale е подобрен спрямо стандартния автомобил. Осемстепенната скоростна кутия с двоен съединител вече използва електромотора, за да запълни кривата на въртящия момент при смяна на предавките. В резултат на това смените са не само по-бързи, но и по-осезаеми и драматични.
Последвайте ни в Google News