Първият изцяло електрически автомобил на Ferrari наближава, а някъде в Италия хиляди почитатели на марката вече пишат гневни коментари. Новият електрически GT модел е планиран за световен дебют през пролетта на 2026 г., отбелязвайки важна стъпка в еволюцията на компанията. Преди официалното представяне Ferrari сподели нови подробности за своя бъдещ Grand Tourer, известен под кодовото име Elettrica.
Задвижване и динамика
Elettrica ще се задвижва от четири електрически мотора. Предният електромост, заимстван от хиперавтомобила F80, произвежда 282 к.с. (210 кВт), докато задните мотори добавят още 831 к.с. (620 кВт). В специален „boost“ режим общата мощност надхвърля 986 к.с. (735 кВт).
С тази конфигурация автомобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и ще достига максимална скорост от 310 км/ч. Водачите ще могат да избират между три режима на шофиране – Range, Tour и Performance. Системата Torque Shift Engagement предлага пет избираеми нива на мощност и въртящ момент чрез десния лост на волана, докато левият регулира интензивността на спиране.
Звук и енергия
Подходът на Ferrari към звука на Elettrica се отказва от идеята за изкуствена симулация на двигател с вътрешно горене. Вместо това, сензор, монтиран на инвертора, улавя реалните механични вибрации на задвижването. След това тези вибрации се усилват, за да създадат звук, който компанията описва като естествен и променящ се тон, отразяващ начина на шофиране.
Разбира се, остава да се види колко убедително ще бъде това синтезирано усещане на практика, тъй като голяма част от очарованието на Ferrari традиционно се дължи на емоционалното въздействие на двигателите с вътрешно горене.
Батерията е интегрирана в пода на автомобила, което понижава центъра на тежестта с 80 мм в сравнение с еквивалентен модел с двигател с вътрешно горене. Тя е с капацитет 122 кВтч и енергийна плътност от 195 Втч/кг, което според Ferrari е най-високата стойност сред серийните електрически автомобили. Системата разполага с усъвършенствано охлаждане и поддържа ултрабързо DC зареждане с мощност до 350 кВт. Италианският производител е уверен, че пробегът ще надхвърли 530 км.
Шаси и дизайн
Ferrari все още не е разкрила окончателния дизайн на Elettrica, но тестовите прототипи предполагат, че това ще бъде Grand Tourer с четири врати и четири места, подобен по дух на Purosangue с V12 двигател.
Каросерията и шасито са изработени от 75% рециклиран алуминий, като дизайнерските принципи са вдъхновени от моделите със средно и задно разположен двигател на компанията. Междуосието е 2960 мм, с къси надвеси и позиция на водача, разположена близо до предните колела. Електрическият модел е и първото Ferrari, което разполага с отделна задна подрама, проектирана да намали вибрациите и шума, влизащи в купето.
Автомобилът ще използва 48-волтовото активно окачване на марката, което вече се монтира в Purosangue и F80 и обещава да предложи както комфорт, така и прецизен контрол на каросерията. С тегло от 2300 кг, това ще бъде най-тежкото Ferrari, произвеждано някога.
Световната премиера на първия електрически автомобил на Ferrari е насрочена за пролетта на 2026 г., като предварителен поглед към интериора се очаква през следващата година. Производството ще се осъществява в новия завод „E-Building“ в Маранело, създаден специално за електрически и хибридни автомобили.
Последвайте ни в Google News