Fiat 500 Hybrid: Когато чарът вече не е достатъчен

Изцяло електрическият Fiat 500e не се оказа големият пазарен хит, на който италианската компания се надяваше. Подобно на много производители, които се хвърлиха с главата напред в електрическото бъдеще, Fiat трябваше да направи крачка назад с хибридно предложение. Макар и то да е доста базово и с много „мека“ хибридна система. Така на сцената се появява Fiat 500 Hybrid.

Това е нов 500 за тези, които „не биха обмислили модела, защото е само електрически – не само заради парите, но и защото нямат станция за зареждане или защото пробегът не е достатъчен… но въпреки това обичат 500“, заявиха от Fiat по време на интервю.

Основният проблем на 500e е, че е твърде скъп, а батерийната технология вече е по-скоро посредствена. Въпреки че цените на хибрида за Великобритания все още не са потвърдени, Fiat се стреми към цена под 20 000 паунда, когато моделът пристигне на Острова. Това го позиционира малко над Grande Panda, което показва, че изборът на по-малко прагматичния вариант идва с известна надценка.

За да се проверят възможностите му в града, автомобилът беше тестван в родното място на оригиналния „чинкуеченто“ – Торино.

Заслужава ли си?

Ако някой иска 500, но електрическият вариант просто не е подходящ, този модел може да бъде обмислен, особено ако наистина се появи на цена под 20 000 паунда. Той е също толкова харизматичен, колкото всеки друг 500, но хибридното задвижване е разочароващо – остава без мощност твърде бързо и звукът му е напрегнат. На пазара има много сериозна конкуренция, която го превъзхожда в почти всяко едно отношение.

Накратко

Плюсове: Все още излъчва чар, забавен за шофиране в града, желан
Минуси: Изключително бавен, натоварен звук на двигателя, разчита твърде много на харизмата си

Какво е новото?

Fiat 500 Hybrid изглежда почти идентично със своя електрически събрат, с изключение на въздухозаборника отпред, така че си остава стилен малък автомобил с красива ретро визия. Истинските разлики се крият под екстериора, където е разположено „мекото“ хибридно задвижване.

Първоначално от Fiat са планирали 500 да бъде само електрически, така че създаването на хибридната версия е изисквало известна инженерна находчивост. Наложило се е електрическото задвижване да бъде премахнато и на негово място да се вмести хибриден хардуер, без това да доведе до огромни разходи по преработване на целия проект. Според Fiat около 85% от автомобила остава непроменен.

Пространството в малкото купе на 500 е толкова ограничено, че 1,2-литровият турбо хибриден агрегат на Stellantis просто не е могъл да бъде побран. Това е оставило Fiat само с една възможност: старият 1,0-литров атмосферен двигател Firefly и неговата скромна 12-волтова „мека“ хибридна система от предишния 500 Hybrid.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации