Ford Escape 2026: Кое ниво на оборудване да изберете?

Ford Escape е един от първите компактни SUV модели и някога беше най-продаваният автомобил в своя клас. Днес той е изпреварен от няколко конкурента, но остава важен модел за приходите на Ford. С избор от турбо бензинови двигатели, хибридно и плъгин хибридно задвижване, предно или задвижване на всички колела и шест нива на оборудване, моделът предлага богато разнообразие. Цените варират между 31 845 и 38 705 щатски долара, с включена такса за доставка от 1495 долара.

Двигатели, спецификации и разход на гориво

Ford предлага два турбо бензинови двигателя за Escape, както и хибридна и плъгин хибридна версия. Базовият вариант е 1,5-литров трицилиндров турбо двигател с мощност 180 к.с. и въртящ момент от 270 Нм. Той е съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия. Стандартно задвижването е предно, а система за задвижване на всички колела се предлага срещу доплащане. Разходът на гориво според EPA е 8,7 л/100 км в града, 6,9 л/100 км извън града и 7,8 л/100 км комбиниран за версията с предно предаване. При задвижване на всички колела тези стойности са съответно 9,0, 7,4 и 8,4 л/100 км. Капацитетът на теглене на тази конфигурация е 907 кг.

По-големият турбо двигател е 2,0-литров четирицилиндров, генериращ 250 к.с. и 380 Нм въртящ момент. Той също работи с осемстепенна автоматична трансмисия, но се предлага само със задвижване на всички колела. Разходът на гориво е 10,2 л/100 км в града, 7,6 л/100 км извън града и 9,0 л/100 км комбиниран. С опционалния пакет за теглене, капацитетът на теглене на Escape се увеличава до 1588 кг.

При нивата на оборудване, които предлагат 2,0-литровия турбо двигател като опция, стандартното задвижване е хибридно. То комбинира атмосферен 2,5-литров четирицилиндров двигател с електромотор за обща мощност от 192 к.с. Безстепенна автоматична трансмисия (CVT) и задвижване на всички колела са стандартни за хибридния Escape, чийто разход е 5,6 л/100 км в града, 6,5 л/100 км извън града и 6,0 л/100 км комбиниран. Важно е да се отбележи, че хибридните и плъгин хибридните версии могат да теглят максимум 680 кг.

Плъгин хибридният Escape използва същия бензинов двигател, но с по-мощен електромотор, за да генерира общо 210 к.с. Тук също е стандартна CVT трансмисия, но този вариант се предлага само с предно предаване. Пробегът само на електричество е до 43 км, а разходът на гориво е 5,9 л/100 км, след като батерията се изтощи.

Ford Escape за моделната 2026 година ще се предлага в шест основни нива на оборудване:

  • Active: $31 845
  • ST-Line: $32 690
  • ST-Line Select: $35 385
  • ST-Line Elite: $38 705
  • Platinum: $37 710
  • Plug-In Hybrid: $36 895

Active

Нивото Active се предлага единствено с 1,5-литров трицилиндров турбо двигател. Стандартно е с предно предаване, но може да бъде поръчано и със задвижване на всички колела. Оборудването включва 17-инчови джанти, безключов достъп и стартиране, тапицерия от плат, ръчно регулируеми предни седалки, двузонов автоматичен климатроник, аудиосистема с шест високоговорителя и 8-инчов сензорен екран с безжична свързаност Apple CarPlay и Android Auto.

Пакетът системи за безопасност Co-Pilot360 на Ford е стандартен за всяка версия на Escape. Той включва предупреждение за сблъсък отпред с разпознаване на пешеходци, автоматично аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата с кормилна намеса, система за следене на мъртвата зона и предупреждение за напречен трафик отзад. Пакетът Co-Pilot360 Assist+ се предлага като опция и добавя адаптивен круиз контрол, система за центриране в лентата, асистент за аварийно завиване, разпознаване на насрещен трафик при ляв завой и задни сензори за паркиране.

ST-Line

Версиите с означение ST се отличават с по-агресивна предна решетка и по-голям спойлер на покрива, а в интериора – с волан с плоска долна част, седалки с винилови елементи и червени акцентни шевове. Базовият ST-Line добавя също 18-инчови джанти и електрически регулируема шофьорска седалка. Подобно на Active, ST-Line се предлага само с трицилиндровия турбо двигател, като отново има избор между предно предаване и задвижване на всички колела.

ST-Line Select

При ST-Line Select задвижването на всички колела е стандартно, като клиентите могат да избират между хибридна система или мощен 2,0-литров турбо двигател. В допълнение към базовото ST оборудване, тук са включени LED фарове за мъгла, отопляеми странични огледала, електрически заден капак и дистанционно стартиране. В интериора се добавят отопляеми предни седалки и отопляем волан. Като опция за ST-Line Select и по-високите нива на оборудване се предлага 360-градусова камера за паркиране.

ST-Line Elite

ST-Line Elite предлага същите опции за задвижване като Select, но се отличава с монохроматичен външен вид благодарение на праговете в цвета на купето. Разполага и с подобрен светлинен подпис с LED лента, която свързва фаровете. Към оборудването са добавени 19-инчови джанти, електрически регулируеми предни седалки, 12,3-инчово дигитално приборно табло, 13,2-инчов сензорен екран с навигация и безжично зареждане на телефон. Пакетът Co-Pilot360 Assist+ също е стандартен, а за версиите Elite, Platinum и PHEV се предлагат и предни сензори за паркиране.

Platinum

Ниво Platinum включва цялото оборудване на ST-Line Elite, но представено в малко по-различен стил. Този вариант има различна предна решетка и външни декоративни елементи, както и тапицерия от синтетична кожа вместо комбинацията от плат и винил при ST-Line, но в останалите аспекти е идентичен с Elite.

Plug-in хибрид

Въпреки че plug-in хибридният (PHEV) Escape се предлага като самостоятелен модел, обширен списък с опции позволява на купувачите да го оборудват с повечето функции от другите нива. Стандартното оборудване включва 18-инчови джанти, електрически заден капак, дистанционно стартиране, електрически регулируема шофьорска седалка, отопляеми предни седалки, отопляем волан и тапицерия от плат с винилови елементи. Версията PHEV получава по-големия сензорен екран на инфоразвлекателната система, но не и дигиталното приборно табло, което обаче се предлага като опция. Въпреки това, пакетът Co-Pilot360 Assist+ е включен в стандартното оборудване.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации