Ford Everest получава нова лимитирана версия с четирицилиндров двигател

Ford Australia разширява гамата на популярния SUV модел Everest с нова версия Sport, оборудвана с четирицилиндров двигател. Автомобилът се очаква в шоурумите на марката в страната следващия месец, като ще бъде произведен в ограничена серия.

Цени и оборудване

Новият Ford Everest Sport Bi-Turbo 4×4 дава на купувачите алтернатива на V6 двигателя, който е основен за модела. Лимитирана до 700 броя, версията стартира от 71 190 австралийски долара преди добавяне на такси. Това представлява спестяване от 3450 долара в сравнение със Sport V6.

Важно е да се отбележи, че четирицилиндровият модел идва стандартно с пакет Touring на стойност 2900 долара. Той включва 360-градусова камера, теглич, интегриран спирачен контролер и асистент за маневриране с ремарке Pro Trailer Backup Assist. В същото време цената е с 3900 долара по-висока от тази на Everest Trend Bi-Turbo, който досега беше върховата версия с четирицилиндров двигател.

Купувачите на Everest Sport Bi-Turbo могат да избират между пет цвята, включени в цената: Alabaster White, Shadow Black, Meteor Grey, Aluminium и Blue Lightning. Обикновено премиум боята добавя 750 долара към крайната сума.

Технически характеристики

Лимитираната серия се задвижва от 2,0-литров дизелов двигател с две турбини, който генерира 154 к.с. (154 kW) и 500 Нм въртящ момент. Моторът е съчетан с 10-степенна автоматична трансмисия и система за задвижване на четирите колела с възможност за избор на режими.

В сравнение с 3,0-литровия V6 турбодизел, четирицилиндровият агрегат отстъпва с 30 kW и 100 Нм. По-малкият двигател обаче има по-нисък заявен разход на гориво – 7,2 л/100 км срещу 8,5 л/100 км, както и по-ниски емисии – 190 г/км срещу 224 г/км.

Контекстът на новите емисионни норми

Именно емисиите са причината по-рано тази година Ford да спре от производство версията Everest Sport Bi-Turbo със задно задвижване (4×2). Тъй като този вариант е класифициран като лек автомобил, а не като високопроходим 4×4, той е подлежал на значително по-високи глоби заради вредните си емисии.

Новият стандарт за ефективност на превозните средства (NVES) в Австралия, въведен тази година, цели да намали емисиите на автомобилните производители. Марките се глобяват със 100 долара за всеки грам CO2 на километър над установените лимити.

За леките автомобили (Тип 1) лимитът е 141 г/км през 2025 г., като постепенно ще бъде намален до 58 г/км през 2029 г. За лекотоварните и високопроходимите автомобили (Тип 2) целта е 210 г/км през 2025 г., като ще спадне до 110 г/км през 2029 г.

Със своите 187 г/км, спреният от производство Everest 4×2 е бил далеч над лимита за своя клас. Новият 4×4 Bi-Turbo обаче, с емисии от 190 г/км, се вписва под тазгодишния праг за високопроходими автомобили.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации