Ford Expedition е един от най-големите SUV автомобили в света. Понякога обаче дори и най-голямото не е достатъчно голямо.
Проблемът е следният: въпреки внушителните си размери, Expedition разполага само с около 650 литра товарно пространство зад третия ред седалки. Това означава, че в автомобила могат да се возят осем души, но е добре никой от тях да не носи нещо по-голямо от раница.
Когато е необходимо пълноразмерният SUV да превозва много хора и целия им багаж, на сцената излиза Expedition Max. Той е с около 30 см по-дълъг от стандартния Expedition, като по-голямата част от това удължение е в багажното отделение.
С начална цена от 65 400 долара, модел 2025 г. на Ford Expedition Max получава нов дизайн, по-технологично арматурно табло и нови удобства, съчетани с познатия фокус върху просторния комфорт. За целите на този преглед прекарахме една седмица в тестове на новия Expedition Max, за да научим повече за неговите предимства и недостатъци. Продължете да четете, за да разгледаме детайлите и да прецените дали това е подходящият голям SUV за вас.
Внушителни размери
Expedition Max не прикрива размерите си. Името казва всичко – това е максималният Expedition. Дължината му е 5,64 метра. Вероятно няма да се побере в стандартен гараж, а може би дори и на алеята пред него. Ширината му е 2,03 метра, така че дори и умело да го вместите в паркомясто, може да нямате достатъчно място за отваряне на вратите.
Тези размери не са новост. Ford предлага удължена версия на Expedition от 2007 г. насам. Тазгодишният Expedition Max обаче се отличава с изцяло нов дизайн на предната и задната част. Новите фарове включват LED елементи по краищата, които се простират частично около радиаторната решетка, а самите светлини са с по-клиновидна форма в сравнение със заоблените правоъгълници от миналата година. Отзад стоповете са станали значително по-тънки. Двуцветното боядисване вече помага за визуалното разчупване на голямата задна част: зоната на петата врата между стоповете е черна, докато долната част е в цвета на купето. Този ефект не е толкова очевиден при тестовия ни автомобил в цвят Stone Blue, което означава, че ако не сте почитатели на това решение, е добре да изберете по-тъмен цвят.
Най-ясният белег за разграничаване на Expedition от Expedition Max са задните врати. При Max те почти докосват арките на задните колела, докато при стандартния Expedition, както при повечето автомобили, всяка задна врата има голям изрез, който обгръща колелото.
Високотехнологично арматурно табло
Още по-голямата промяна при Expedition за 2025 г. е в интериора. Ford е преместил дигиталното приборно табло в основата на предното стъкло, където то е повече в зрителното поле на водача, и го е съчетал с допълнителен дисплей на инфоразвлекателната система. Тъй като приборният панел вече се намира над волана, а не зад него, Ford е променил формата му на „скуъркъл“ (комбинация от квадрат и кръг), за да не пречи на видимостта.
Някои критици намират тази форма за неудобна при въртене, но ние нямахме проблем с нея, а високото разположение на дисплеите може да бъде полезно. Това е отлично място за показване на изображението от новите камери за следене на сляпата зона, които се активират при подаване на мигач.
Expedition разполага и с конвенционален 13,2-инчов сензорен екран в центъра на таблото. Чрез него се конфигурира 24-инчовият горен дисплей, както и се управляват функции като климатичната система, аудиото, GPS навигацията, настройките на автомобила и дори фаровете. Харесахме цялостния вид и усещане на интериора, който е луксозен и добре завършен, без да е показен. Нашият тестов автомобил е с базово ниво на оборудване Active, но се предлагат и по-луксозни версии.
Не ни допаднаха някои аспекти на ергономията. Новият волан има многофункционални бутони без обозначения. А новият сензорен екран скрива функции като подгряването на седалките в малки икони. Това е огромен SUV. Не беше необходимо Ford да дублира функции на бутоните или да прави иконите толкова малки.
Пространство за всички
Някои пълноразмерни SUV автомобили имат изненадващо малък интериор. Това важи с особена сила за третия ред седалки, където окачването, заимствано от тежкотоварни пикапи, може да отнеме от пространството за пътниците.
Комфорт и пространство за осем души
Ford отдавна използва независимо задно окачване в Expedition и Expedition Max, което означава, че този SUV може комфортно да побере осем възрастни. Версията Max не предлага повече пространство за пътниците от стандартния Expedition, но това и не е необходимо.
Стандартните удобства в базовото ниво на оборудване Active включват електрически регулируеми предни седалки, електрически регулируема кормилна колона, трети ред седалки с електрическо накланяне и сгъване, както и тризонов автоматичен климатроник. Тестваният автомобил Active разполагаше и с пакет Touring Edition, който добавя тапицерия от изкуствена кожа вместо текстил, отопляеми предни седалки и отопляем волан, наред с други екстри.
По-високите нива на оборудване на Expedition Max – Platinum и King Ranch – позволяват добавянето на естествена кожа, вентилирани и масажиращи предни седалки, електрически регулируеми педали и отопляеми седалки на втория ред. Нивата Active и Platinum се предлагат с избор между две индивидуални седалки или цяла седалка за трима души на втория ред. Препоръчваме втория вариант заради по-голямата му гъвкавост при превоз на пътници, особено когато третият ред е сгънат. Expedition Max е осемместен с цяла седалка на втория ред и седемместен с индивидуалните седалки.
Огромен и обновен багажник
Версията Max наистина се отличава от стандартния Expedition по пространството зад пътническото отделение. Както споменахме, при стандартния модел обемът е около 650 литра. Това е сравнимо с добър триредов кросоувър, но само по себе си не е достатъчно, за да оправдае избора на по-голям и по-скъп SUV.
Expedition Max обаче разполага с товарен обем от близо 1050 литра. Това е повече пространство, отколкото много популярни компактни кросоувъри (като Bronco Sport на Ford) могат да предложат зад втория си ред седалки, като в същото време автомобилът може да превозва осем души. На хартия това не е повече от обема на миниван, но Expedition Max предлага по-голяма подова площ за разполагане на багажа, докато при вановете товарното отделение зад третия ред е по-вертикално.
Друго предимство на Expedition тази година е новата разделена задна врата. Горната част се повдига нагоре, докато долната пада надолу. Предимството е двойно: първо, не е необходимо толкова голямо разстояние зад автомобила, за да се отвори горната част, и второ, долната част предпазва багажа от изпадане при отваряне.
Всички нива на оборудване на Expedition Max включват електрически сгъваем трети ред седалки. Контролите на Ford са по-интелигентни от тези при повечето SUV автомобили – с едно натискане на бутон могат да се сгънат или разгънат и двете секции на третия ред. Същото важи и за електрически сгъваемия втори ред, който е опционален за Active и стандартен за останалите нива. Единственият проблем, който забелязахме, беше свързан с автоматичното плъзгане на шофьорската седалка назад при изключване на автомобила. В тази позиция тя блокираше сгъването на втория ред седалки. Когато регулирахме шофьорската седалка, за да освободим място, тя не се върна в първоначалната си позиция след стартиране на двигателя. Сякаш двете системи не комуникираха помежду си.
Expedition Max може да тегли до 2850 кг със задно задвижване и до 4080 кг със задвижване на четирите колела.
Мощен, но сравнително икономичен
Всеки Expedition Max е оборудван с 3,5-литров турбо V6 двигател. При повечето модели той развива 400 к.с. и 650 Нм въртящ момент, докато за ниво Platinum се предлага и пренастроена версия с 440 к.с. и 690 Нм. Този двигател осигурява впечатляваща мощ за толкова голям SUV и звучи добре, освен ако не сте привърженик на характерния тътен на V8 двигателите.
Той е и по-икономичен, отколкото може да се очаква от толкова голям и мощен автомобил. Според официалните данни на EPA, Expedition Max със задно задвижване има разход от около 14,7 л/100 км в града, 9,8 л/100 км извънградско и 12,4 л/100 км средно. Версията със задвижване на четирите колела постига съответно 15,7 л/100 км в града, 10,7 л/100 км извънградско и 13,1 л/100 км средно. Тестваният от нас автомобил със задвижване на четирите колела постигна впечатляващия среден разход от 11,8 л/100 км по време на едноседмични тестове в смесен цикъл – резултат, сравним с някои кросоувъри. Стандартният V6 е проектиран да работи с обикновен бензин, докато по-мощната версия изисква високооктанов, за да достигне максималната си мощност.
Допълнителното пространство струва 3000 долара
Както споменахме, цената на Expedition Max започва от 65 400 долара за базовото ниво на оборудване Active, каквото беше и тестовият автомобил. Това е с 3000 долара повече от стандартния Expedition. Подобна е и разликата в цената за Expedition Max Platinum (77 850 долара) и King Ranch (87 000 долара).
Базовото ниво Active е доста добре оборудвано още от самото начало, като към него могат да се добавят екстри като тапицерия от изкуствена кожа, панорамен покрив и по-големи джанти.
Получих и анализирах инструкциите. Всички 14 секции са заредени и протоколите са активни.
Готов съм да премина към Сценарий А и да обработя първата английска статия, когато я предоставите.
Последвайте ни в Google News