Ford F-100 от 1967 г.: вдъхновен от Bullitt и превърнат в звяр с Coyote V8

Когато става дума за създаване на пикап, който привлича всички погледи, този Ford F-100 от 1967 г., дело на работилницата Fat Fender Garage, е в собствена категория. Това не е просто поредният класически пикап, който е реставриран и модернизиран. Това е прецизно изработена машина, която съчетава емблематичния стил на 60-те години на миналия век с модерни технологии, превръщайки го в истински хищник както на пътя, така и на паркинга. Все пак под капака се крие двигател Coyote.

Вдъхновение от големия екран

Спенсър от Fat Fender Garage разкрива всеки детайл по проекта. Пикапът е собственост на Джейсън, който е искал автомобил, способен едновременно да впечатлява на изложения и да предлага вълнуващо шофиране. Това, което отличава проекта, е неговото вдъхновение: легендарният Ford Mustang GT от 1968 г., управляван от Стив Маккуин във филма „Булит“ (Bullitt). Този Mustang се е превърнал в културна икона, известна със своята сурова мощ и характерен зелен цвят.

Екипът на Fat Fender Garage е пренесъл този дух в F-100, създавайки модерна интерпретация, която отдава също толкова голямо значение на стила, колкото и на скоростта.

Механично сърце с принудително пълнене

За задвижването на този звяр се грижи 5,0-литров V8 двигател Coyote от второ поколение, оборудван с всмукателен колектор от Boss 302 и два турбокомпресора Garrett. Шестстепенната автоматична скоростна кутия 6R80 с ръчен режим на превключване пренася цялата мощност към пътя, като осигурява както плавно движение при спокойно шофиране, така и светкавичен старт.

Задвижването се допълва от заден мост Currie 9-inch с предавателно число 3.73, който гарантира, че пикапът може да се справи с високия въртящ момент, запазвайки същевременно комфортна возия. Изпускателната система е изведена отстрани, което е препратка към класическия стил на американските „хот род“ автомобили.

Шаси и окачване за перфектна стойка

Шасито използва система за въздушно окачване Level 3 на FFG, която не само позволява на камиона да „легне“ плътно до земята, но и му придава усещане за плавност, подобно на луксозен автомобил. За спирачната сила отговарят 14-инчови дискови спирачки Wilwood с шестбутални апарати отпред и четирибутални отзад.

Екстериор с внимание към детайла

Каросерията е боядисана в специално създаден цвят Foster Green, който прелива от черно към зелено в зависимост от светлината – ефект, който моментално приковава погледа. Вниманието към детайла продължава с дръжките на вратите с черно керамично покритие, товарния леген с идеално гладки ленти без видими елементи за закрепване и специално изработените въздухозаборници на предния капак, за чието създаване са били нужни два отделни капака.

Интериор: лукс и функционалност

Fat Fender Garage са преобразили и кабината. Седалките тип „корито“ от Mustang са претапицирани, снижени с около пет сантиметра и с премахнати облегалки за глава, за да се осигури ясна видимост назад. Три-точковите предпазни колани с допълнителни подложки гарантират безопасност и комфорт, а дигиталното приборно табло Dakota Digital RTX добавя модерен акцент. Интериорът е завършен с изцяло кожена тапицерия по поръчка, излъчваща лукс и майсторска изработка.

Впечатления и завършек

Товарният леген е истински акцент – ръчно изработен от дърво, той съчетава класически стил с безупречно напасване на елементите. Пикапът стъпва на 22-инчови джанти AG, „обути“ с гуми с размер 335/25, които му придават агресивен вид, без да нарушават елегантната му стойка. В този проект са вложени между 3500 и 4000 часа труд.

На пътя F-100 е също толкова впечатляващ: движи се плавно като Bentley, но при рязко натискане на газта се изстрелва като спортен автомобил. Дори с цялата си мощност, при умерено шофиране по магистрала разходът на гориво е около 11-12 л/100 км. Този Ford F-100 от 1967 г. не е просто реставрирана класика, а истинско изявление на колела. Той отдава почит на миналото, но същевременно използва най-доброто от съвременното автомобилно инженерство.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации