От Ford обявиха, че следващият им електрически модел с отворена каросерия няма да следва традиционните правила за пикапите. Изпълнителният директор Джим Фарли разкри подробности за нов, средноголям електромобил с товарна платформа и преден багажник, но подчерта, че той „всъщност не е пикап“. Според него автомобилът ще има изцяло нова форма, задно задвижване и динамика, сравнима с Mustang EcoBoost. Същевременно вътрешното пространство ще бъде по-голямо от това на Toyota RAV4. Като допълнение, от Ford се целят в начална цена от около 30 000 долара – комбинация, която със сигурност ще привлече вниманието на автомобилните ентусиасти.
Задно задвижване и нова концепция
Фарли направи това изявление по време на подкаста Decoder на The Verge. Той заяви, че първият модел от новото поколение ще има каросерия тип пикап, но всъщност няма да бъде такъв. Допълни, че автомобилът ще бъде със задно задвижване, „много бърз“ и „изключително забавен за управление“, с дигитално изживяване, каквото компанията не е предлагала досега. Ford планира да започне производството му в Луисвил през 2027 г. на новата си универсална платформа за електромобили.
Идеята за динамика, осигурена от задно задвижване, в комбинация с компактни размери и ниско тегло звучи обещаващо. Според източници Ford ще използва литиево-желязо-фосфатни (LFP) батерии, при това с по-малък капацитет, тъй като теглото и цената са ключови фактори, които влияят негативно на пробега и удоволствието от шофирането. Задното задвижване трябва да направи автомобила пъргав, като се очаква по-късно да се появи и версия със задвижване на всички колела, ако има пазарно търсене. От Ford намекват и за ускорение от 0 до 100 км/ч в рамките на под 5 секунди, сравнимо с това на Mustang EcoBoost.
По отношение на размерите, новият модел не трябва да се сравнява с F-150. Очаква се той да бъде близък до габаритите на Maverick, но според Фарли купето ще предлага повече пространство за пътниците от Toyota RAV4, без да се броят предният багажник и товарната платформа. Това е предимство на електрическата архитектура, която позволява плосък под, къси надвеси, дълго междуосие и множество места за съхранение. Целта на Фарли е да предложи автомобил за ежедневна употреба, който разполага със заключващо се товарно пространство и елиминира нуждата от допълнителни багажници или тегличи. Това е гъвкавото решение, което Ford иска да предложи на хора с активен начин на живот.
Ниска цена и познато име
Ford изглежда сериозен и по отношение на цената. Целта от 30 000 долара е по-важна от всяка друга характеристика, тъй като поставя модела в по-достъпен сегмент от повечето електромобили и голяма част от пикапите с двигатели с вътрешно горене. Фарли определи този стремеж като потенциален „исторически момент, сравним с Model T“ за достъпните електрически автомобили. Макар и амбициозен, този план се основава на нова платформа с по-малко компоненти, структурна интеграция на батерията и големи промени в производството за намаляване на разходите и теглото.
Изявлението, че моделът „не е пикап“, има и друга логика. Самият Фарли признава, че днешните големи електрически пикапи не са особено ефективни при теглене на тежки товари, тъй като батериите се изтощават бързо. Затова Ford изглежда поема в напълно различна посока: вместо да се фокусира върху максималния капацитет на теглене, компанията преследва скорост, пространство, аеродинамика и пробег в един по-малък и елегантен автомобил. Това е прагматичен подход, който отговаря на начина, по който повечето хора използват пикапите си в 95% от времето.
Засега името на новия модел не е обявено. Наблюдатели на търговските марки забелязаха, че Ford е запазил името „Ranchero“, което породи слухове за модерна интерпретация с четири врати на класическия модел, базиран на лек автомобил. Въпреки че това не е потвърдено, моментът съвпада с разкриването на плановете на Ford за достъпен електромобил, който ще се произвежда в Луисвил. В крайна сметка обаче името няма да има значение, ако автомобилът изпълни обещанията за динамика и практичност.
Последвайте ни в Google News