Ford Motor Company обяви мащабна сервизна акция, засягаща над 1,4 милиона леки автомобили и SUV модели. Според документи, публикувани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA), засегнатите превозни средства са оборудвани с камери за задно виждане, които може да не функционират правилно.
Всички автомобили в акцията използват камери, доставени от Magna. Клиентите може да се сблъскат с изкривено изображение, периодична загуба на сигнал или пълен отказ на камерата при включване на задна предавка.
От Ford не уточняват конкретната причина за неизправността, но дилърите са инструктирани да заменят всяка проблемна камера. Производителят подчертава, че доставчикът вече е въвел по-строги процеси за контрол на качеството.
През януари 2025 г. Службата за разследване на дефекти към федералния регулатор се е свързала с Ford относно предполагаеми проблеми с камерите. Последвалото разследване е потвърдило твърденията на клиентите, като компанията е идентифицирала 12 487 гаранционни иска, датиращи още от юли 2014 г.
Ford разполага с информация и за 339 запитвания от собственици, както и за пет инцидента, причинени от дефекта. До момента няма данни за пострадали. Първоначалните уведомления до собствениците ще бъдат изпратени до 24 октомври 2025 г., а същинската сервизна кампания се очаква да започне между юни и юли 2026 г. поради огромния брой камери, които трябва да бъдат заменени.
Засегнати модели
Списъкът със засегнатите автомобили включва Ford Escape и C-Max (модели 2015-2016 г.). В акцията попадат още Ford Explorer (модел 2015 г.), Taurus (модели 2015-2016 г. и 2018-2019 г.), Fiesta (модел 2019 г.), Flex (модели 2015-2019 г.), Fusion (модел 2016 г.) и Mustang (модел 2020 г.). От марката Lincoln са засегнати MKZ (модел 2015 г.) и MKT (модели 2015 г. и 2019 г.).
С изключение на Mustang, всички останали модели са базирани на платформа за напречно разположени двигатели. Моделите C-Max, Taurus, Fiesta, Flex, Fusion, MKZ и MKT вече не се произвеждат, въпреки че името Taurus все още се използва за Mondeo на някои пазари.
Моделът MKZ има свой наследник в лицето на Z – луксозен седан от среден клас, който Ford произвежда в Китай съвместно с Changan. Той, заедно с петото поколение Mondeo, се сглобява в завода на Changan Ford в Чунцин.
Що се отнася до моделите, които все още са в производство, Escape и технически сходният Corsair ще бъдат спрени след моделната 2026 г. Заводът в Луисвил, където те се произвеждат, ще бъде преоборудван за производството на нов пикап за Северна Америка, което трябва да започне през 2027 г.
Въпреки че Escape ще бъде спрян от производство, Bronco Sport ще продължи да се предлага с минимални промени.
За сравнение, докато цената на Bronco Sport, който не се предлага с хибридна опция, е 31 695 долара, Ford иска 30 350 долара за базовото ниво на оборудване на компактния Escape.
Последвайте ни в Google News