Ford изтегля 332 778 автомобила Mustang заради проблем със сигурността

Компанията, доставила дефектните предпазни колани, е Joyson Safety Systems. Тя е създадена от Key Safety Systems след придобиването на Takata Corporation. Въпреки че централата ѝ е в Мичиган, доставчикът се контролира от китайската Ningbo Joyson Electronic Corporation и хонконгската частна инвестиционна компания PAG.

Какъв е проблемът?

Ford Motor Company започва разследване на проблема през декември 2023 г. Повод за това е проучване на канадския транспортен регулатор Transport Canada, свързано с преждевременна корозия на кабела на анкерния претенсионер на предпазния колан. Анализът на канадските власти установява наличие на натриев хлорид, желязо, цинк и въглерод по кабелите, което показва излагане на солена вода.

Впоследствие Ford стартира програма за събиране и анализ на компоненти, която приключва с инспекцията на 305 автомобила. От тях при 33 превозни средства е открита корозия в областта на кабела на анкерния претенсионер. При два от тези автомобили кабелът вече се е бил отделил от механизма, което води до допълнително разследване за установяване на първопричината за излагането на солена вода.

Екипът за разработка на обезопасителни системи установява, че подложката около механизма на претенсионера е податлива на просмукване и насищане с влага, което води до преждевременната корозия. Ford е получил 5 487 писма от собственици в Канада и щати с корозивна среда в САЩ, свързани с притеснения относно корозията на претенсионерите.

Засегнати автомобили и решение на Ford

От компанията съобщават за 5 гаранционни иска, 5 клиентски доклада и 3 сигнала за дефекти. Първоначалното намерение на Ford е било да изтегли само автомобили Mustang модел 2015 г. до 2017 г., доставени в щати с потенциално корозивна среда, но Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) е отхвърлила този подход. Регулаторният орган е наредил на Ford да изтегли всички автомобили Mustang от посочените моделни години.

Сервизната акция обхваща автомобили, произведени между 14 февруари 2014 г. и 2 октомври 2017 г. С изключение на сглобявания от Multimatic модел GTD, всички останали Mustang от поколенията S650 и S550 се произвеждат в завода във Флат Рок, Мичиган.

За да отстрани проблема, Ford ще инструктира сервизните си техници да подменят целия анкерен претенсионер на предпазния колан. Освен това, част от подовата настилка ще бъде изрязана, за да се избегне контакт с кабела на механизма. Собствениците на засегнатите автомобили ще получат уведомителни писма в периода от 1 януари 2026 г. до 31 март 2026 г.

Контекст и бъдещи модели

Засегнатото поколение S550 беше наследено от S650, което дебютира като модел 2024 г. с обновен четирицилиндров турбо двигател EcoBoost и четвърто поколение на мотора Coyote. При V8 варианта както версията GT, така и Dark Horse (заместник на Mach 1) се възползват от двойни дроселови клапи.

Очаква се скоро към върховия модел GTD да се присъедини и следващото поколение на Shelby GT500. Потвърдено е, че по-достъпният модел ще разполага с нов двигател, наречен Legend, въпреки че все още не е ясно дали той е разработка на базата на 5,2-литровия V8 Predator.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации