Още през 2021 г. Ford Motor Company идентифицира проблем, който засегна около 120 000 автомобила в САЩ. Става дума за моделите Bronco Sport и Escape, произведени за моделните 2020 г. до 2022 г. в заводите в Луисвил и Ермосильо в периода от 2 ноември 2020 г. до 16 ноември 2021 г.
Проблемът е свързан със задните спирачни накладки, доставени от Continental Automotive Mexicana, които може да не отговарят на стандартите. Засегнатите автомобили разполагат със спирачен вакуумен усилвател без сензор за вакуум, който да компенсира промените в триенето на накладките. В случай на неизправност на усилвателя, спирачната функция се влошава.
Въпреки че първоначално засегнатите автомобили са били ремонтирани, Ford установява, че определени бройки Escape модел 2020 г. са били пропуснати по погрешка. Тези автомобили, сглобени в завода в Луисвил между 2 ноември 2022 г. и 22 декември 2022 г., също ще бъдат изтеглени за подмяна на спирачните накладки.
Като решение на проблема ще бъдат монтирани нови спирачни накладки с по-висок коефициент на триене. Дилърите вече са информирани, а уведомленията до клиентите ще последват до 28 октомври 2025 г. Собствениците могат да проверят дали техният автомобил е засегнат чрез уебсайта на Ford.
Пазарно представяне и бъдеще на модела
Компактният Escape, чието производство се очаква да бъде прекратено след модел 2026 г., е изключително популярен автомобил на родния пазар на Ford. Миналата година от него са продадени 146 859 бройки, което е ръст от 4,2% спрямо 2023 г. За първите девет месеца на 2025 г. доставките достигат 114 728 автомобила.
Въпреки че не е толкова популярен колкото по-големия Explorer, Ford Escape има своите предимства. Освен разумната си начална цена, моделът се предлага със самозареждащи се и плъгин хибридни варианти. Механично сходният Bronco Sport не разполага с електрифицирани задвижващи системи.
Версии и двигатели за модел 2026 г.
За модел 2026 г. Escape се предлага с начална цена от 30 350 долара без таксите за доставка. Налични са общо шест нива на оборудване, като базовото Active стандартно е с предно задвижване и 1,5-литров трицилиндров турбо двигател. Същият двигател се използва и при по-спортно изглеждащия ST-Line.
Нивото на оборудване ST-Line Select стандартно включва 2,5-литров атмосферен четирицилиндров хибриден двигател, като срещу доплащане се предлага и 2,0-литров EcoBoost турбо агрегат. Плъгин хибридната версия стартира от 35 400 долара, докато самозареждащият се хибрид започва от 33 890 долара.
Най-високите нива на оборудване за 2026 г. са Platinum и ST-Line Elite. И двете стандартно разполагат с хибридната система, а 2,0-литровият EcoBoost двигател е опция. Базовият 1,5-литров мотор предлага 180 к.с. и 270 Нм въртящ момент, докато 2,0-литровият вариант разполага с 250 к.с. и 380 Нм.
При максимална мощност 2,5-литровият двигател по цикъл на Аткинсън и двата електромотора генерират общо 192 к.с. При плъгин хибрида мощността достига 210 к.с. Въпреки че е по-тежък, плъгин хибридният вариант е най-икономичният от гамата със среден разход от 5,9 л/100 км само на бензин, докато самозареждащият се хибрид постига комбиниран разход от 6,0 л/100 км.
Последвайте ни в Google News