Ford изтегля Escape и Corsair заради проблем с предпазните колани

Вторият по големина автомобилен производител от „Голямата тройка“ в Детройт обяви сервизна акция за малък брой кросоувъри, които може да са били неправилно ремонтирани след напускане на поточната линия.

Според Ford, засегнатите SUV автомобили Escape и Lincoln Corsair може да имат неправилно затегнати болтове на механизмите за прибиране на предпазните колани. Разхлабените болтове увеличават риска от нараняване на водача и пътника до него в случай на инцидент, тъй като не осигуряват адекватно обезопасяване. Засегнатите клиенти може да забележат тракащи шумове от възлите на коланите, а в някои случаи е възможно и блокиране на механизма.

Подробности за сервизната акция

На 6 ноември 2025 г. заводът в Луисвил е информирал вътрешния отдел за критични проблеми за пет гаранционни рекламации. Разследващият екип на Ford незабавно е проверил ремонтната станция в завода и данните от системите за контрол на грешки, като е установил, че до 780 автомобила може да са засегнати от описания проблем.

Общият брой на изтеглените автомобили включва 636 екземпляра от модела Escape и 144 от по-луксозния Corsair, произведени между 25 ноември 2024 г. и 3 ноември 2025 г. Собствениците ще бъдат уведомени по пощата, за да посетят сервиз за проверка. При необходимост дилърите ще затегнат или подменят болтовете на механизмите.

Очаква се дилърите и клиентите да бъдат уведомени до 19 декември 2025 г.

Бъдещето на моделите и преход към електрическо задвижване

Трябва да се отбележи, че производството на Escape и Corsair за американския пазар ще бъде прекратено след модел 2026 г. Вместо двата кросоувъра с двигатели с вътрешно горене, заводът в Луисвил, Кентъки, ще бъде преоборудван за производството на автомобили на новата универсална EV платформа. Първият модел ще бъде електрически пикап от среден клас.

Планиран да дебютира през 2027 г., все още неназованият пикап се очаква да се продава на цена от около 30 000 долара и да предлага ускорение от 0 до 100 км/ч, съпоставимо с това на Mustang с EcoBoost двигател. Потвърдено е, че моделът ще използва призматични LFP батерии. Към него ще се присъедини и завръщането на F-150 Lightning, но във версия с удължен пробег.

Производството на досегашния проблемен и нерентабилен електрически Ford F-150 Lightning беше прекратено по-рано този месец. Неговият наследник с удължен пробег, който се очаква през 2027 г., трябва да предлага автономия от над 1100 км с пълен резервоар и заредена батерия, както и ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди.

Базирани на платформата C2 с предно предаване, Escape и Corsair се предлагат с осемстепенна автоматична трансмисия за версиите с двигатели с вътрешно горене или с eCVT за хибридните си варианти. Escape може да бъде поръчан като стандартен или плъгин хибрид, докато Corsair се предлага като плъгин хибрид само за модел 2026 г.

Най-икономичните версии са хибридните. Според Ford, Escape Hybrid постига среден разход от 6,0 л/100 км, докато Escape Plug-In Hybrid изразходва 5,9 л/100 км само на бензин. Lincoln Corsair Grand Touring от своя страна има разход от 7,1 л/100 км.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации