Вторият по големина производител от „Голямата тройка“ в Детройт обяви сервизна акция, която засяга моделите Ford Explorer, Lincoln Aviator и по-малкия Corsair за моделните 2025 и 2026 г. При тези SUV модели е възможно в ламинирания слой на предното стъкло да се появят видими въздушни мехурчета.
Според Федералния стандарт за безопасност на моторните превозни средства 205, който се отнася за остъкляването, мехурчета или други визуални дефекти, простиращи се на повече от 13 милиметра от външния ръб на предното стъкло, са строго забранени. Освен това, ако светлинната пропускливост падне под 70 процента, това също се счита за несъответствие със стандарта.
Като доставчик на предните стъкла, включително тези с head-up дисплеи, е посочена мексиканската компания Vitro Flex SA de CV. В документите, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, Ford посочва 11 различни партидни номера. Разследването на проблема от страна на Ford Motor Company е започнало през юни 2025 г.
Всичко е започнало с гаранционна рекламация, свързана с видими въздушни мехурчета в предното стъкло на почти нов Ford Explorer модел 2025 г. В крайна сметка е установено, че основната причина за проблема е лошо обезвъздушаване, причинено от повредени монтажни приспособления по време на процеса на ламиниране.
Какво следва за собствениците и пазарно състояние на моделите
Засегнатите автомобили са произведени между 7 юли 2025 г. и 5 септември 2025 г. и са от моделните 2025 и 2026 г. Explorer и неговият по-луксозен събрат Aviator се сглобяват в Чикаго, Илинойс, докато Corsair, който е базиран на Ford Escape, се произвежда в Луисвил, Кентъки.
Собствениците на засегнатите автомобили ще получат уведомителни писма около 7 ноември 2025 г. Дилърите на Ford и Lincoln ще извършат визуална инспекция на предните стъкла и ако дефектът бъде установен, стъклото ще бъде заменено безплатно съгласно стандартната процедура.
Според доклада за продажбите на Ford за третото тримесечие на 2025 г., Explorer е най-продаваният SUV на американския производител от началото на годината. За първите девет месеца на 2025 г. в САЩ са доставени 160 929 бройки, което е ръст от 9,6% спрямо 2024 г. Продажбите на Aviator обаче са спаднали до 16 410 автомобила спрямо 17 457 за същия период на предходната година.
Corsair също не се представя особено добре, като отбелязва ръст от едва 0,4% на годишна база. Според информацията, производството както на този модел, така и на Escape, ще бъде прекратено през 2026 г., тъй като Ford се подготвя за нов електрически пикап. Той ще бъде базиран на платформа, която компанията нарича Universal EV Platform, и ще се появи на пазара в САЩ през 2027 г.
Corsair се предлага с EcoBoost и plug-in хибридно задвижване. Aviator стандартно е оборудван с 3,0-литров шестцилиндров двигател с два турбокомпресора. Същият агрегат е наличен и за Explorer, но повечето нива на оборудване на модела разчитат на познатия 2,3-литров EcoBoost двигател.
Последвайте ни в Google News