Производствен дефект в полуоските
Ford обяви сервизна акция за 32 160 броя от електрическия си ван E-Transit. Причината е производствен проблем, свързан с монтажа на полуоските и главния задвижващ блок. В официалната документация автомобилният производител е посочен като доставчик на дефектните компоненти.
Разследването на проблема е започнало през май 2025 г. след доклад от тестове за издръжливост. В него са открити доказателства за теч от уплътнение на задната лява полуоска при E-Transit, модел 2025 г. Според Ford течът се дължи на прекомерно относително движение между уплътнението и самата полуоска.
На базата на тази информация инженерният екип е провел обстойни тестове, които са показали, че спецификациите за силата на монтаж и задържане на компонента са били недостатъчни. Към момента Ford разполага с информация за поне четири гаранционни претенции, свързани с описания проблем.
Засегнати автомобили и решение
Претенциите са подадени в периода между 13 август 2024 г. и 29 юли 2025 г. Засегнатите автомобили са произведени между 26 февруари 2021 г. и 11 септември 2025 г. в завода в Канзас Сити, щата Мисури. В същия завод се произвеждат и вариантите шаси-кабина на E-Transit.
Собствениците на засегнатите автомобили ще бъдат официално уведомени по пощата не по-късно от 27 март 2026 г. Дилърите на марката са информирани още на 15 декември 2025 г. Решението на проблема обаче все още е в процес на разработка, като от компанията съветват собствениците редовно да проверяват приложението Ford App за актуална информация.
Пазарно представяне и технически данни
Моделът Transit остава най-продаваният ван в САЩ за първите три тримесечия на 2025 г. със 118 560 реализирани бройки, включително версиите шаси-кабина. От тях 4604 са за електрическия E-Transit, което представлява спад от 50,3% спрямо същия период на предходната година.
В момента Ford предлага E-Transit като модел 2024 г. и модел 2025 г., като началната цена в САЩ е 45 700 долара. Тази цена се отнася за варианта Cutaway модел 2025 г., чиято максимална допустима маса е 4 309 кг, а полезният товар достига 1 838 кг.
Електрическият ван се предлага само със задно задвижване и разполага с мощност от 266 к.с. и въртящ момент от 430 Нм. Първоначално моделът се предлагаше с батерия с капацитет 68 кВч, но актуалните версии са оборудвани с батерия с използваема енергия от 89 кВч.
Пробегът на модела варира между 230 и 256 км. При версиите шаси-кабина той може да бъде значително по-нисък, тъй като зависи силно от аеродинамиката на финалната надстройка.
Последвайте ни в Google News