На фона на година, белязана от множество сервизни акции за различни модели, последният проблем на Ford засяга директно ентусиастите. Автомобилният производител изтегля 1 048 тунинг комплекта с механичен компресор за Mustang, модел 2024–2025 г., след откриването на софтуерна грешка, която деактивира системи за безопасност и може да доведе до нежелано ускорение. Сервизната акция (с номер 25E068 в регистъра на NHTSA) засяга комплекти с каталожен номер M-6066-M8800, продавани между 31 май 2023 г. и 22 юли 2025 г.
Деактивирана логика за безопасност
Комплектите са продавани през подразделението Ford Performance Parts, а проблемът се крие в калибрацията на софтуера за модула за управление на задвижването (PCM), доставен от Whipple Superchargers. Собствениците, които сами са монтирали комплектите или са използвали услугите на дилър, са засегнати от акцията. Това подчертава, че дори тунинг компонентите подлежат на строг регулаторен контрол.
Дефектът произтича от модифицираната калибрация на PCM, която неволно изключва проверките за функционална безопасност. Тези проверки служат като резервен механизъм, който би засякъл грешки, ако основният софтуер управлява неправилно сигналите към дроселовата клапа. Без тях евентуална грешка в изчисленията може да заобиколи защитите, оставяйки автомобила уязвим към нежелано ускорение или потегляне и увеличавайки риска от инцидент. Вътрешните тестове на Ford са открили проблема през август 2025 г., което е довело до незабавно спиране на продажбите. Така ентусиастите, търсещи максимална мощност, вместо да се озоват на дино стенда, се сблъскаха със сервизна акция.
Мощност, модификации и надзор при Mustang
Според официалната информация софтуерната грешка ще бъде коригирана чрез безплатно обновяване на софтуера на PCM. Новият фърмуер ще активира отново необходимите проверки, възстановявайки многослойната архитектура за безопасност. Дилърите вече са уведомени, а собствениците ще започнат да получават писма за сервизната акция между 27 и 31 октомври.
Тези комплекти с механичен компресор бяха предлагани като средство за чисто повишаване на мощността за собствениците на Mustang GT, обещавайки по-високо налягане и по-агресивна реакция. Чрез компрометирането на логиката за безопасност обаче пакетът очевидно е преминал границата. Сервизната акция засяга 100% от продадените в този период бройки, което подчертава сериозността на дефекта.
От Ford отбелязват, че до момента няма регистрирани инциденти, наранявания, пожари или гаранционни претенции, свързани с дефекта. При вътрешните проверки автомобилният производител е потвърдил, че основните функции за безопасност са останали непокътнати и е засегнат само вторичният мониторинг.
Въпреки това ситуацията повдига въпроси защо една марка, ориентирана към висока производителност, би направила компромис със системите за безопасност в преследване на повече мощност. Случаят е ясно напомняне, че дори най-емблематичните американски спортни автомобили се нуждаят от прецизно инженерство, за да се гарантира, че конските сили не водят до инциденти.
Последвайте ни в Google News