Електрическият Ford Puma модел 2026 г. получава по-голям пробег, с който вече се изравнява с основните си конкуренти от групата на Stellantis. Моделът добавя и системата за асистирано шофиране BlueCruise.
По-дълъг пробег с оптимизирана батерия
Ford Puma се завърна на пазара през 2019 г. като компактен SUV, последван от фейслифт през 2024 г. и премиера на изцяло електрическата версия Gen-E. Сега компанията представи леко обновена версия на електромобила за модел 2026 г., която предлага по-дълъг пробег и по-усъвършенствани системи за подпомагане на водача.
Най-значимото подобрение е увеличеният пробег по цикъл WLTP до 400 км, което е с 24 км повече спрямо предходната версия. В градски условия Ford Puma Gen-E модел 2026 г. може да измине до 550 км, което означава по-рядко спиране за зареждане за повечето собственици.
Увеличението се дължи на оптимизиран дизайн на батерията, която запазва капацитета си от 43 кВтч. Ford не уточнява дали тази стойност се отнася за базовия модел Gen-E със 17-инчови джанти или за по-високото ниво на оборудване Premium с 18-инчови.
Мощността остава непроменена – 166 к.с. и 290 Нм въртящ момент, които се предават към предните колела чрез един електромотор.
Пробегът от 400 км по WLTP позиционира Puma Gen-E добре в своя сегмент, като го доближава до конкуренти като Alfa Romeo Junior Elettrica, Jeep Avenger, Fiat 600e, Opel Mokka Electric, Peugeot E-2008, Renault 4 E-Tech и Mini Aceman. Въпреки това моделът все още изостава от Kia EV3 Long Range, който има заявен пробег до 604 км по същия цикъл.
Автономно шофиране по магистрала
От пролетта на 2026 г. най-малкият SUV на Ford в Европа ще се предлага със системата BlueCruise, която позволява шофиране по магистрала без ръце на волана. Тя ще бъде част от опционалния пакет с асистенти за водача. Технологията постепенно се разпространява в цялата гама на марката, като вече е потвърдена за Kuga и Ranger PHEV.
От европейския си дебют през 2023 г. системата BlueCruise вече се предлага на 16 пазара и покрива над 135 000 км одобрени магистрали.
Има ли визуални промени?
Очаквано, визуални промени няма, като Puma Gen-E запазва своя дизайн със затворена предна решетка. Останалата част от каросерията е идентична с тази на обновената версия с мек хибрид.
Интериорът също остава непроменен, като дигиталният кокпит включва 12,8-инчово приборно табло и 12-инчова инфоразвлекателна система. Друг акцент при Puma е голямото отделение за съхранение „Gigabox“ под пода на багажника. Обемът на багажника е 574 литра, а под предния капак има допълнително пространство от 43 литра.
Ford вече приема поръчки за Puma Gen-E модел 2026 г. във Великобритания, като стартовата цена е 26 245 британски лири. Цената е непроменена спрямо настоящия модел, но вече се възползва от актуализирани местни стимули.
Последвайте ни в Google News