Ford Maverick е Пикап на годината 2026 на MotorTrend

Любимият компактен пикап в Америка става по-умен, по-издръжлив и още по-забавен, за да заслужи най-високото отличие на изданието.

Тези функции са стандартни за ниво на оборудване Lariat и опционални за моделите Lobo. Всички тестови пилоти са съобщили, че тегленето на джетове с тегло около 645 кг е било изключително лесно. Въпреки това, редакторът Скот Евънс е отбелязал, че допълнителни огледала за теглене биха били полезни, тъй като стандартните малки огледала затрудняват видимостта при маневриране на заден ход с ремарке.

При натоварване с около 320 кг (приблизително 70% от максималния капацитет), усещането във волана на тестовия Lobo е станало малко по-леко, но пикапът е запазил пъргавата си управляемост и окачването не е достигнало крайния си ход по време на изпитанията. Както версията XLT Hybrid AWD, така и Lobo са се справили с лекота с товара. Единствената забележка е, че при ускорение под товар двигателят на хибрида достига максимални обороти и ги поддържа шумно, докато не бъде достигната желаната скорост.

Там, където асфалтът свършва, малкият Maverick продължава уверено напред. Способността на Lobo да заключва задния си диференциал с двоен съединител добавя проходимост, въпреки че по-ниският му пътен просвет е известен недостатък. Хибридните версии със задвижване на четирите колела не получават пакета FX4 (който включва гуми за всякакъв терен, защитни кори под купето, контрол при спускане по наклон, пълноразмерна резервна гума и специални режими на шофиране). Въпреки това, хибридът е успял да преодолее няколко препятствия, които са затруднили дори Chevrolet Silverado EV Trail Boss. Разбира се, за тези, които търсят сериозни офроуд приключения, моделът Tremor предлага окачване, повдигнато с 2.5 см, както и всички предимства на пакета FX4. Пълноразмерната резервна гума се предлага и като самостоятелна опция.

Компактните пикапи, може би дори повече от по-големите си събратя, прекарват много повече време в ежедневно шофиране, отколкото в превоз на товари. Тук архитектурата, заимствана от кросоувър, се отплаща с гладка и контролирана возия. Дори версията Lobo, която е с по-ниско и по-твърдо окачване, успява да постигне забележителен баланс между комфорт и възможности.

Удоволствието от шофирането може да не е сред основните изисквания на повечето купувачи на пикапи, но Maverick го предоставя в изобилие. Режимът Lobo позволява повече забавление и дрифт, но дори режимът Sport при хибрида улеснява лекото поднасяне на задницата върху чакъл. Ерик Джонсън, дигитален директор, заяви, че Lobo е изключително забавен и провокира към по-динамично шофиране, като добави, че добре познатите качества на Maverick тук са още по-усъвършенствани. Редакторът Евънс се съгласи, като изрази надежда, че уличните и компактните пикапи ще имат дълго бъдеще.

Инженерно съвършенство

Брилянтното оползотворяване на пространството в Maverick продължава да впечатлява, предлагайки повече място за главите и краката на задните пътници в сравнение с по-големия Toyota Tacoma. В същото време товарният леген осигурява почти 90% от капацитета на Tacoma с къса база, но в автомобил, който е с 30 см по-къс и с около 15 см по-нисък и тесен. Резултатът е компактен и достъпен автомобил, който е значително по-способен, комфортен, мощен и ефективен от предшественици с подобни размери като Ford Courier.

Нужни са били някои интелигентни инженерни решения, за да се адаптира хибридната система за задвижване на всички колела от модела Escape за нуждите на пикап с капацитет на теглене от 1815 кг. (Пакетът 4K Tow се предлага срещу доплащане за нива на оборудване XL, XLT и Lariat с AWD.) Това е наложило добавянето на охладител за трансмисионното масло и по-мощен охлаждащ вентилатор. Електронната планетарна трансмисия може да генерира значителна топлина, както открива Евънс, когато предните колела пропадат през привидно твърда кал в блатист участък. Минутите, прекарани в опити за измъкване, са довели до предупреждение за висока температура на трансмисията.

Напредък в дизайна

Както при повечето автомобили, режимът на шофиране по подразбиране е Normal, но Maverick е достатъчно интелигентен, за да покаже съобщение с въпрос дали водачът иска да се върне към предишния режим, като Tow/Haul или Lobo. Именно малки детайли като този напомнят, че Ford познава отлично бизнеса с пикапи.

Междинният фейслифт на Maverick е умерен и сега разграничава повечето версии с промени в решетката и декоративните елементи, като всички те подсилват семейната прилика с останалите пикапи на Ford.

Имаше смесени мнения относно новия дизайн на предницата, като мнозина отбелязаха, че решетката на Lobo сякаш напомня за духа на някогашната марка Mercury, но като цяло визията е безспорно изчистена. Поздравления за Ford, че предлагат пет ярки цвята, в допълнение към четири нюанса на бяло, сиво и черно.

За съжаление, тестовият Lobo не беше оборудван с най-атрактивните джанти в гамата, а с опционални джанти с конвенционални спици, вместо със стандартните, чийто дизайн наподобява турбина. Характерни за Lobo са едноцветните брони и прагове в цвета на купето, които контрастират с черния покрив.

Дизайн и интериор

Тази визия определено придава на пикапа по-ниска и агресивна осанка, характерна за т.нар. „улични пикапи“.

Голяма част от умелия дизайн обаче е съсредоточена в интериора, където Ford използва различни шарки, текстури и цветове, за да накара обективно твърдите пластмаси да изглеждат като материал от по-висок клас. Фасетираната повърхност на вложките в таблото при ниво на оборудване XLT, наподобяваща стеатит, все още изглежда страхотно. Много от акцентите, които бяха оранжеви в тестовия автомобил от миналата година, сега са заменени с яркосини, макар някои от нас да предпочитат първоначалния вариант. Въпреки това, адмирираме използването на сини и жълти шевове по седалките в новия модел – може би като израз на солидарност с Украйна?

Преминаването към изцяло дигитално приборно табло не беше посрещнато еднозначно. Индикаторите за температурата на двигателя и нивото на горивото са се превърнали от високопрецизни физически стрелки в по-грубовати LED сегменти, които се запълват на стъпки от 1/8. Все пак, по-големият 8-инчов дигитален панел добавя интерес с цветовите си схеми, които се променят според избрания режим на шофиране.

Ефективност

Ford Maverick с лекота печели точки по този критерий, като хибридните модели са класирани като най-ефективните пикапи с двигател с вътрешно горене на пазара. Данните на EPA за разход на гориво в градски/извънградски/комбиниран цикъл са впечатляващи: 5,6 / 6,7 / 6,2 л/100 км за модела с предно задвижване и 5,9 / 6,9 / 6,4 л/100 км за версията със задвижване на всички колела. Дори 2,0-литровите турбо EcoBoost модели успяват да постигнат разход от 7,8 л/100 км извън града (с изключение на офроуд версията Tremor, чиито гуми с агресивен протектор и повдигнато окачване вдигат разхода до 8,7 л/100 км). Можем да потвърдим тези официални данни, след като постигнахме среден разход от 6,6 л/100 км в продължение на близо 39 000 километра с нашия тестов хибриден XLT модел от 2023 г. с предно задвижване.

Стойност

Тествахме модели 2025 г., но картината се променя леко за модел 2026 г., когато версията EcoBoost с предно задвижване се завръща в гамата на цена с 1000 долара под хибрида. Това намалява началната цена на Maverick XL с турбо двигател до 28 840 долара. Цената на турбо версията със задвижване на всички колела е изравнена с тази на хибрида с предно предаване – 29 840 долара (спестяване от 125 долара). Преминаването от ниво на оборудване XL към XLT струва 2500 долара, докато Lariat започва от 37 565 долара за турбо версията и 39 785 долара за хибрида (намаление съответно с 920 и 350 долара). Дори с всички фабрични опции, един хибриден Maverick остава с около 5000 долара под средната цена за покупка на нов автомобил, а експлоатационните му разходи също ще бъдат значително по-ниски от тези на типичен нов пикап. За ориентир могат да послужат разходите при нашия двугодишен тестов автомобил: 12 цента на миля (около 7.5 цента на километър) за гориво и 2 цента на миля (малко над 1 цент на километър) за поддръжка. (По-добре е да предвидите двоен разход за гориво при версиите EcoBoost или Tremor.)

Безопасност

Maverick се предлага стандартно с повечето от най-новите системи за безопасност, включително автоматично аварийно спиране, система за поддържане на лентата и седем въздушни възглавници.

NHTSA му присъжда пет звезди за челен и страничен удар, но четиризвездната оценка за риск от преобръщане ограничава общия рейтинг до четири звезди.

Базовата архитектура на Maverick е създадена преди въвеждането на теста на IIHS за челен удар с умерено припокриване, поради което общата му оценка „Умерена“ го лишава от статута Top Safety Pick. Резултатите за пътниците на предните седалки обаче са добри – по-ниският рейтинг се дължи на натоварването в областта на гърдите и кинематиката на манекена на задните седалки. Склонни сме да приемем тези оценки, като се има предвид, че това е клас пикап, при който се очаква задните седалки да се използват по-рядко.

Пикап на годината

Когато Ford представи Maverick през 2022 г., не беше ясно дали американците ще приемат идеята за наистина компактен пикап, базиран на кросоувър. След всички тези продажби отговорът е ясен: „Да, ще го приемат, ако е проектиран и произведен от експерти в областта на пикапите.“ Сега гамата на Maverick е допълнително усъвършенствана, подобрена и разширена, за да стане още по-привлекателна за още повече хора. И точно затова MotorTrend се възползва от тази възможност, за да обяви Ford Maverick за нашия „Пикап на годината“ за 2026 г.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации