Ford обмисля да произведе повече бройки от Mustang GTD, отколкото беше първоначално планирано. Според информация на Ford Authority, компанията преценява възможността за удължаване на производствения цикъл на екстремния модел заради огромното търсене. Изданието добавя, че ако производството бъде удължено, може да се появят и специални версии. Това повтаря стратегията, която Ford приложи при предишното поколение на Ford GT, когато увеличи производството, за да отговори на интереса на купувачите.
Производството на Mustang GTD все още е в начален етап
Причината за евентуалното удължаване е неотслабващият интерес от страна на ентусиастите. GTD е на практика състезателен автомобил, който има право да се движи по обществените пътища. Той разполага с 5.2-литров V8 двигател с компресор, осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител, монтирана отзад, pushrod окачване с адаптивни амортисьори, агресивна аеродинамика и множество карбонови компоненти. Първоначално Ford обяви мощност от „над 800 к.с.“, но по-късно беше потвърдено, че тя достига 815 к.с. и около 900 Нм въртящ момент. Базовата цена е около 325 000 долара, а кандидатите за покупка преминават през процес на одобрение, подобно на процедурата при Ford GT.
Репутацията е от значение, а GTD определено я има. Ford защити своите амбиции с официално сертифицирана обиколка на „Нюрбургринг“ за 6:57.685 минути. С това постижение Mustang стана първият американски сериен автомобил, слязъл под границата от седем минути на пистата. Това е изключително постижение и силен аргумент при продажбата на всяка една бройка.
Прецедентът вече съществува
Интересът към Mustang GTD се подхранва и от самия производствен процес. Голите каросерии напускат завода във Флат Рок, Мичиган, след което Ford ги изпраща до Multimatic в Маркъм, Онтарио. Там екипът завършва трансформацията им в автомобил, способен да се конкурира с най-добрите суперколи. Ако това звучи познато, то е защото Ford използва същия подход и при второто поколение на Ford GT. Когато търсенето надхвърли предлагането, компанията удължи производството с две години, като увеличи общия обем от 1000 на около 1350 бройки.
Какво би означавало удължено производство на GTD за автомобилните ентусиасти? Това би донесло повече производствени квоти, вероятно повече бройки за различните региони и може би специални версии, настроени за различни писти или цели. Ако Ford последва отново примера с GT, компанията може да отвори отново процеса за кандидатстване или да пусне нови серии с допълнително съдържание. Точно по този начин през 2018 г. производството на GT беше удължено с две години и стотици допълнителни автомобили.
Последвайте ни в Google News