Ford отчита милиарди загуби от електромобили въпреки силните продажби

Пазарно представяне в САЩ

През първата половина на 2025 г. два модела на Ford са намерили място сред 10-те най-продавани електромобила в САЩ. Големият SUV Mustang Mach-E заема четвърто място с 21 785 продажби, а пикапът F-150 Lightning е на осма позиция, непосредствено след Tesla Cybertruck.

Както и на много други пазари, първите две места в класацията се заемат съответно от Tesla Model Y и Model 3.

Финансови резултати и предизвикателства

Въпреки доброто пазарно присъствие, компанията е загубила милиарди от своите планове за преминаване към електрически автомобили. Загубите включват 1,3 милиарда щатски долара през второто тримесечие на 2025 г., 849 милиона щатски долара през първото тримесечие на 2025 г. и 5,1 милиарда щатски долара за цялата 2024 г.

В изявление пред изданието CarScoops, главният изпълнителен директор Джим Фарли заяви, че клиентите не се интересуват от електрически автомобил на цена от 75 000 долара.

Той добави, че потребителите намират електромобилите за интересни – бързи са, ефективни и спестяват посещенията на бензиностанции, но остават твърде скъпи.

Тенденции в автомобилната индустрия

Американският автомобилен гигант далеч не е единствен с подобна гледна точка. Множество производители преразглеждат предишните си цели за продажби на електромобили на фона на променящите се регулации и вносни мита в САЩ и Европа.

По-бавното от очакваното навлизане на електромобилите също води до повтарящи се и скъпи ревизии на продуктовите стратегии в световен мащаб. В резултат на това Ford сега трябва да планира как да използва излишния си производствен капацитет за електромобили и батерии.

„Ще го запълним, но ще бъде по-напрегнато, защото досега имахме предвидима политика за четири години напред“, коментира Фарли по темата.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации