Ford разработва достъпни електрически автомобили в отговор на китайската конкуренция

Ford предприема сериозна стъпка за заздравяване на позициите си на пазара на електрически автомобили, като сформира специален екип, наречен „Skunkworks“. Тайната група има за задача да разработи ново поколение платформа за електромобили, която е фокусирана върху ефективността на разходите и е готова да се конкурира с доминацията на Tesla и китайските производители в сегмента на достъпните модели.

Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, заяви, че екипът „Skunkworks“ работи от 2021 г. и се състои от водещи инженери, участвали в проекти за електрически автомобили в компании като Tesla, Rivian и Lucid.

Първите продукти, които се разработват, включват средноголям пикап и компактен кросоувър. Те ще бъдат изградени от нулата, а не адаптирани от съществуващи платформи за автомобили с двигатели с вътрешно горене. За разлика от стратегията при премиум електромобилите, която разчита на големи и скъпи батерии, новият подход на Ford набляга на баланса между производителност и производствени разходи.

Според Фарли големите батерии означават високи цени. Поради тази причина Ford се ангажира да представи електрически автомобили с батерии с умерен капацитет, за да намали крайните продажни цени. Компанията цели базов модел, чиято цена да бъде под 30 000 щатски долара, или около 55 000 лева.

За да подкрепи тази амбиция, Ford ще започне производство на литиево-желязо-фосфатни (LFP) батерии в новия си завод BlueOval Battery Park в Мичиган от 2026 г. Съоръжението ще има капацитет до 20 ГВтч годишно, което е достатъчно за производството на около 250 000 електрически автомобила. Технологията за батериите е лицензирана от китайската компания CATL, един от най-големите производители в света.

Ford планира първите електрически автомобили от проекта „Skunkworks“ да бъдат готови за пазара през 2027 г. Въпреки това компанията все още обмисля къде ще бъде основното производство на средноголемия пикап. Сред потенциалните локации са кампусът за електромобили в Западен Тенеси и монтажният завод в Луисвил, Кентъки. Новите модели ще бъдат оборудвани и с порт за зареждане NACS, което ги прави съвместими с мрежата Supercharger на Tesla в САЩ.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации