Ford разработва хибриден Mustang за почитателите на спортното шофиране

Ford е все по-близо до това да електрифицира един от най-емблематичните си автомобили. Според информация на Ford Authority, компанията разработва хибридна версия на Mustang, което е важна стъпка към обещанието ѝ да предложи частично електрифицирани задвижващи системи в цялата си гама до 2030 г.

Прототипите вече са на пътя

Проектът, известен вътрешнофирмено като S650E, вече се тества в прототипи. Макар детайлите да се пазят в тайна, източници твърдят, че автомобилът е в етап на технологична проверка, което означава, че инженерите вече изпробват прототипи по пътищата с някаква форма на хибридна система.

Това развитие идва след години на спекулации. Още през 2017 г. Ford инвестира 700 милиона долара за разширяване на завода си във Флат Рок, Мичиган, и обяви планове за хибриден Mustang до 2020 г. Този план така и не се осъществи, но компанията продължи да намеква, че преминаването към електрическо задвижване за обичания модел предстои.

Изпълнителният директор на Ford, Джим Фарли, наскоро потвърди, че макар изцяло електрическо купе Mustang да е малко вероятно в близко бъдеще, „частично електрифициран“ модел остава напълно възможен. През 2024 г. той заяви, че компанията вярва, че хибридното задвижване работи добре за водачи, които търсят спортен характер.

Предимствата на хибридната технология

Един хибриден Mustang може да донесе значителни ползи за шофьорите, както по отношение на мощността, така и в други аспекти. Хибридите и електрическите автомобили помагат за намаляване на разходите за гориво, като същевременно осигуряват по-плавно и тихо пътуване и намаляват скъпата поддръжка, като например смяната на масло. За разлика от традиционните бензинови автомобили, те не произвеждат вредни емисии от ауспуха, което е по-добре за здравето на хората и за планетата.

Някои критици изтъкват екологичните разходи за добив на материали за батерии, но експертите отбелязват, че данните показват друга картина. Преходът към чиста енергия изисква около 30 милиона тона минерали годишно в сравнение с 16,5 милиарда тона газ, петрол и въглища, които се добиват всяка година. Нещо повече, проучване на Масачузетския технологичен институт (MIT) установява, че електрическите автомобили генерират значително по-малко замърсяване на въздуха през целия си жизнен цикъл в сравнение с бензиновите.

Независимо дали става въпрос за спестяване на пари от гориво, намаляване на разходите за поддръжка или просто за по-приятно шофиране, хибридният Mustang на Ford показва как следващата ера в автомобилостроенето съчетава производителност с практичност.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации