Ford залага на бензинови пикапи и спира производството на F-150 Lightning

Ford ще увеличи производството на F-150 и F-Series Super Duty през 2026 г., но това ще бъде за сметка на електрическия пикап Lightning, чието сглобяване се прекратява за неопределено време.

Компенсация за загубено производство

Пожар в завод за алуминий на компанията Novelis наруши дейността на няколко автомобилни производители, включително Ford и неговия най-продаван модел F-150. Въпреки че инцидентът се оказа скъп, компанията планира да компенсира загубите през следващата година чрез увеличаване на производството на пикапи.

Според плана, заводът за пикапи в Диърборн ще добави трета смяна с около 1 200 служители. Тази мярка ще бъде подкрепена от над 90 нови работници в пресовъчния цех и повече от 80 допълнителни служители в спомагателното производство.

Благодарение на тези работници и допълнителната смяна, Ford цели да произведе над 45 000 допълнителни бройки от F-150 през 2026 г. Те ще бъдат оборудвани с традиционни двигатели, тъй като електрическият F-150 Lightning не е оправдал очакванията.

Приоритет за бензинови и хибридни модели

Сглобяването на електрическия пикап ще остане „на пауза“ за неопределено време, тъй като компанията дава приоритет на производството на модели с бензинови и хибридни задвижващи системи. От Ford добавят, че тези версии са „по-печеливши и използват по-малко алуминий“.

Поради спирането на производството, служителите от завода за електрически автомобили Rouge ще бъдат прехвърлени в близкия завод за пикапи в Диърборн, за да се присъединят към третата смяна. Тя ще включва както нови служители, така и прехвърлени работници от други заводи.

За да увеличи производството на популярния F-Series Super Duty, автомобилният производител инвестира 60 милиона долара в завода за пикапи в Кентъки. Тези средства ще помогнат за ускоряване на поточната линия, така че да се произвежда по един допълнителен пикап на час. Това ще доведе до над 5 000 допълнително произведени автомобила. Средствата ще бъдат използвани и за обучение на нови служители, като се очаква заводът да разкрие над 100 нови работни места.

Общо компанията ще увеличи производството с повече от 50 000 бройки и ще създаде до 1 000 нови работни места. Главният оперативен директор на Ford, Кумар Галхотра, заяви, че хората, които поддържат икономиката на страната, разчитат на най-популярния автомобил в Америка – пикапите от F-серията, и компанията мобилизира екипа си, за да отговори на това търсене.

Пожарът в Novelis може да струва 1 милиард долара

Официалното съобщение за увеличаване на производството идва на фона на разкритието, че проблемите с доставките от Novelis могат да струват на Ford загуби до 1 милиард долара между 2025 г. и 2026 г.

Изпълнителният директор Джим Фарли, който е посетил повредения завод, заяви, че компанията работи интензивно с Novelis и други доставчици, за да осигури алуминий, който може да бъде обработен в незасегнатата част на завода, като същевременно се работи за възстановяване на пълния производствен капацитет. Според него това е позволило да се „минимизира въздействието през 2025 г. и да се възстанови производството през 2026 г.“

Предвид последиците от пожара, Ford вече очаква да завърши годината с коригирана печалба преди лихви и данъци (EBIT) между 6 и 6.5 милиарда долара, както и с коригиран свободен паричен поток между 2 и 3 милиарда долара.

Не всички новини обаче са лоши. Приходите за третото тримесечие достигнаха рекордните 50.5 милиарда долара, което е ръст от 9% спрямо предходната година, а компанията отчете нетна печалба от 2.4 милиарда долара. За съжаление, митата на Тръмп са стрували на автомобилния производител около 700 милиона долара.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации