GAC потвърди три модела за пазарния си дебют в Австралия през ноември

Китайският автомобилен производител GAC (Guangzhou Automobile Group) ще осъществи своя дългоочакван дебют в Австралия през ноември 2025 г., като потвърди стартова гама от три модела. Тя ще включва автомобили с бензиново, електрическо и плъгин хибридно задвижване.

Марката ще започне дейността си с национална мрежа от 30 представителства, присъединявайки се към бързо разрастващия се списък от китайски производители, които навлизат на австралийския пазар. Дългосрочният план на GAC включва осем модела до 2029 г., както и пикап с двойна кабина, който се очаква да се конкурира с Ford Ranger до 2027 г.

Компанията все още не е обявила цени и подробни спецификации за местния пазар, но се очакват повече подробности в периода преди официалното представяне в средата на ноември.

Балансирана стартова гама

Навлизането на GAC в Австралия ще бъде осъществено с три основни модела, проектирани да покрият различни сегменти и нужди на клиентите:

Aion V – Средноголям електрически SUV, който се очаква да бъде конкурент на Tesla Model Y и Skoda Enyaq. В чужбина той се задвижва от един електромотор с мощност 165 кВт, съчетан с батерия с капацитет 75 кВтч. Моделът предлага пробег до 510 км по цикъла WLTP и поддържа бързо зареждане с прав ток, което отнема само 24 минути.

Emzoom – Компактен бензинов SUV, насочен към купувачите на базови модели. Известен на други пазари като GS3 Emzoom, той е оборудван с 1,5-литров четирицилиндров турбо двигател, който генерира 130 кВт (177 к.с.) и 270 Нм въртящ момент. Моторът работи в комбинация със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

M8 PHEV – Седемместен плъгин хибриден многоместен автомобил, който комбинира 2,0-литров турбо двигател и електромотор с мощност 160 кВт. Общата системна мощност достига 300 кВт (408 к.с.) и 645 Нм въртящ момент. Неговата батерия от CATL с капацитет 44,5 кВтч позволява пробег до 166 км изцяло на електричество.

Засилващо се китайско присъствие

Появата на GAC съвпада с навлизането на множество нови китайски марки на австралийския пазар. През ноември се очаква и дебютът на премиум марката на BYD – Denza, която ще стартира с всъдеходите Denza B5 и B8.

Освен това GWM планира да представи луксозното си подразделение Wey в Австралия до средата на 2026 г., докато IM Motor на MG вече навлезе на пазара.

Компанията майка на GAC произвежда над два милиона автомобила годишно в Китай и Тайланд и управлява международно дизайнерско студио в Милано, Италия. В световен мащаб тя предлага три ключови марки: Aion, Trumpchi и Hyper, но всички модели за Австралия ще се продават под единното име GAC.

Какво да очакваме?

Въпреки че цените все още се пазят в тайна, GAC си поставя за цел да влезе в топ 10 по продажби на автомобили в Австралия до 2029 г. Това се равнява на приблизително 43 000 продадени бройки годишно въз основа на настоящия размер на пазара.

Ако Aion V и M8 PHEV се появят с конкурентни цени и оборудване, GAC би могла бързо да се наложи сред нарастващия списък от производители в Австралия, които предлагат добро съотношение между цена и качество и залагат на технологиите.

Навлизането на GAC изглежда добре планирано. Трите различни модела балансират между практичност, електрическо задвижване и достъпност. С добри показатели за пробег и ясен план за развитие, марката може да си извоюва пазарна ниша, подобно на BYD и MG в ранните им години в страната, стига да предложи правилно ценообразуване и качествено следпродажбено обслужване.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации