GAC стартира производството на електрическия Aion V в Европа

Китайският държавен автомобилен производител GAC Group вече официално произвежда автомобили в Европейския съюз. Електрическият SUV GAC Aion V влезе в серийно производство в завода на Magna в Грац, Австрия.

Това е съоръжение с богата история, където се сглобяват и електромобили на Xpeng, както и емблематичният Mercedes-Benz G-Class. В миналото от същите поточни линии са слизали Jaguar I-Pace и злополучният Fisker Ocean.

Подобно на Xpeng, GAC избира този път, за да стартира местно производство и да заобиколи митата на ЕС, които биха могли сериозно да намалят печалбите. В същото време Magna си осигурява нов бизнес след спирането на производството на I-Pace и Ocean.

Първият модел: GAC Aion V

Първият автомобил на GAC, произведен на европейска земя, е Aion V. Това е петврат електрически кросоувър, който наскоро получи най-високата оценка от пет звезди на краш тестовете на Euro NCAP, изпреварвайки модели на утвърдени производители.

Aion V се предлага само с един електромотор на предната ос, който генерира 201 к.с. Батерията е литиево-желязо-фосфатна (LFP) с капацитет 75.2 кВтч и осигурява пробег от 509 км по цикъла WLTP.

Оборудване и цена

Въпреки че техническите характеристики не са изключителни, GAC Aion V, подобно на много други китайски електромобили, впечатлява със стандартното си оборудване и цена.

Кросоувърът с дължина около 4.6 метра стартира от 35 990 евро в Германия, с включен ДДС. За тази сума клиентите получават автомобил с размерите на Toyota RAV4, оборудван с панорамен покрив, отопляем волан, електрическа шофьорска седалка, отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки, двузонов климатроник с термопомпа и поддръжка на Apple CarPlay. Скоростта на зареждане също е добра – до 180 кВт при постоянен ток и 11 кВт при променлив.

За сравнение, базовият Tesla Model Y Standard, който е по-дълъг и по-широк, струва 39 990 евро в Германия. Европейската версия на Model Y също се произвежда в ЕС, в завода на Tesla в Германия, така че не подлежи на допълнителни мита. За сметка на това, произвежданият в Шанхай Model 3 е засегнат, но Tesla не дава индикации, че планира европейско производство на седана.

Конкуренцията на европейския пазар

GAC не е първата, нито ще бъде последната китайска компания, която се стреми да се утвърди в Европа. Leapmotor, съвместното предприятие на Stellantis, за кратко произвеждаше малкия T03 в Полша. BYD, от своя страна, работи по изграждането на първия си европейски завод в Унгария, който трябва да заработи до края на годината.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации