Horse Powertrain, съвместното дружество на Geely Holding и Renault Group, представи своята „Бъдеща хибридна система“, чието пазарно представяне е планирано за 2027 г. Основната цел на новата разработка е да позволи преобразуването на съществуващи платформи за изцяло електрически автомобили в гъвкави хибридни варианти или в модели с удължен пробег.
Компактна и гъвкава архитектура
Концепцията на системата, част от серията X-Range на компанията, беше показана за първи път на автомобилното изложение в Шанхай през 2025 г., а по-късно същата година беше представена в усъвършенстван вид и на изложението IAA в Мюнхен. Новата архитектура обединява двигателя с вътрешно горене, скоростната кутия, електромотора и силовите електронни системи в един изключително компактен модул.
Предлагат се два основни варианта. Първият е насочен към по-висока производителност и използва два електромотора (конфигурация P1+P3) с обща ширина 740 милиметра. Вторият е суперкомпактен вариант с P2 електромотор, който е широк едва 650 милиметра. И двете версии са съвместими с 1.5-литров четирицилиндров двигател и специално разработена хибридна скоростна кутия. Благодарение на компактното разположение, предният надвес на автомобила се намалява с около 150 милиметра в сравнение с традиционните хибридни системи. Това позволява задвижването да бъде монтирано върху подрамата на съществуващ електромобил с минимални промени в конструкцията на каросерията или в производствения процес.
Разнообразни приложения и съвместимост
От Horse Powertrain заявяват, че хибридната система поддържа множество конфигурации на задвижване, включително плъгин хибриди (PHEV) и електромобили с удължен пробег (EREV). Тя може да осигури както предно, така и задвижване на всички колела, дори при компактни автомобили. Дизайнът запазва компоненти от предната част, типични за изцяло електрическите платформи, като климатичната система, което позволява повторното използване на много съществуващи части и намалява въздействието върху околната среда.
Друга ключова характеристика е съвместимостта с различни видове горива. Системата може да работи с бензин, етанол Е85, метанол М100 и синтетични горива, което е в съответствие с глобалните тенденции към нисковъглеродни задвижващи системи. В процес на разработка е и трицилиндров вариант, който може да намали ширината на модула с още около 70 милиметра, подобрявайки пригодността му за по-малки превозни средства.
Компанията Horse Powertrain е създадена в средата на 2023 г. и оперира в световен мащаб със 17 производствени завода, пет центъра за изследвания и разработки и около 19 000 служители. Новата хибридна система има за цел да даде възможност на автомобилните производители бързо да преобразуват своите електрически платформи в хибридни варианти без нужда от значителни конструктивни промени.
Последвайте ни в Google News