Geely Starray: Новият SUV от гигант, за когото не сте чували

Starray. Името звучи като персонаж от нискобюджетен научнофантастичен филм от 90-те или като песен на Дейвид Боуи. Всъщност това е най-новият SUV от среден клас, който се появява на австралийския пазар, за да даде на купувачите още по-голям избор.

И така, защо този модел заслужава внимание? Освен странното име, той идва от най-голямата автомобилна марка в света, за която може би никога не сте чували – Geely.

Глобалната мощ на Geely

Geely Starray EM-i (това е пълното му име) е едва вторият модел, който китайският гигант предлага в Австралия, след електрическия SUV EX5 по-рано тази година. Но в останалата част на света Geely е истински колос.

Групата от компании Geely притежава всичко – от сателити до производители на смартфони, а в автомобилния свят се е превърнала в глобален играч. Компанията има дялове (в различна степен) във Volvo, Lotus, Polestar, Zeekr, Lynk & Co., Proton, Smart и Aston Martin.

Да си голяма марка обаче не е гаранция за успех на австралийския пазар, особено предвид огромния брой нови компании, които се появиха през последните няколко години. Необичайното име със сигурност помага на Starray да се открои, но ще му е нужно и съдържание, за да привлече клиенти.

Plug-in хибрид с впечатляващ пробег

Geely Starray EM-i е SUV от среден клас, който ще се конкурира с огромен брой съперници – от Toyota RAV4 до BYD Sealion 6. Това е един от най-големите пазарни сегменти в Австралия както по обем на продажбите, така и по избор за клиентите. Това означава, че Geely се цели в голяма група купувачи, но се изправя пред сериозна конкуренция.

За да бъде по-привлекателен, Starray се задвижва от изключително икономична plug-in хибридна система – или „Super Hybrid“, както китайските марки обичат да я наричат. Разходът на гориво е едва 2,4 литра на 100 км, а пробегът само на електричество е 83 км.

Самото задвижване се състои от 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене, съчетан с електромотор и батерия с капацитет 18,4 кВтч. Системата не е особено мощна – ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,0 секунди – но е плавна и ефективна, което е и целта при такъв тип автомобили.

Пространство и технологии, но без собствен характер

Друго важно качество е просторният интериор, а Starray се справя отлично в това отношение. Има достатъчно място както на предните, така и на задните седалки, което гарантира комфорт за всички пътници.

Въпреки че купето е оборудвано с много технологии, включително дигитално приборно табло и огромен 15,4-инчов централен сензорен екран, му липсва уникален дизайн, който да го отличи от многобройните му нови конкуренти.

Същото важи и за екстериорния дизайн, а и за усещането зад волана. Starray е поредният нов модел, който пристига в Австралия без разбиране за уникалния характер на местните пътища.

Усещане зад волана и ценова политика

Пътищата в Австралия, както в градовете, така и извън тях, са изпълнени с повече неравности и несъвършенства в сравнение с тези в Европа. За съжаление, Geely предлага окачване, настроено именно за европейските условия. В резултат на това возията често е твърде стегната, като понякога липсва и добър контрол. Това означава, че Starray не е лидер в класа си по отношение на динамиката на пътя.

Разбира се, подобен тип SUV автомобили не се купуват заради спортните им качества, но комфортната и добре контролирана возия е нещо, което всеки очаква.

Това, което е по-важно за повечето купувачи, са цената и съотношението цена-качество, а в това отношение Geely се представя над средното ниво. Гамата на Starray включва две нива на оборудване, като базовата версия Complete започва от 37 490 австралийски долара (без включени такси), а по-високото ниво Inspire струва 39 990 долара (без включени такси).

Това е много конкурентна цена за plug-in хибриден SUV, особено като се има предвид стандартното оборудване на версията Inspire. То включва 19-инчови алуминиеви джанти, панорамен покрив, амбиентно интериорно осветление, електрическо отваряне на багажника и аудиосистема с 16 високоговорителя и мощност 1000 вата (доставена от марката Flyme, собственост на Geely Group).

Заключение

Така че, повече от името или усещането зад волана, това, което наистина ще отличи Starray EM-i на пренаселения пазар, е именно съотношението цена-качество. А това може да се окаже достатъчно, за да помогне на Geely да разшири своята глобална империя и на австралийския пазар.

Което означава, че името, което трябва да се запомни, не е Starray, а Geely.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации