Какво представлява Magma?
Genesis официално представи Magma – нова програма (която от компанията не определят като отделна марка), обещаваща да бъде „железен юмрук в кадифена ръкавица“. Началото е поставено с Genesis GV60 Magma. Базиран на стандартния модел, но със сериозна доза допълнителни подобрения и настройки, автомобилът е впечатляващ на хартия: мощност от 650 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,4 секунди. Това са параметри, напълно съпоставими с тези на Hyundai Ioniq 5 N.
Всичко това звучи добре по време на бляскави презентации, но как се представя програмата Magma в реални условия? Има ли смисъл от съчетанието на висока производителност и лукс в един сравнително тежък електрически SUV? Все още не сме имали възможност да седнем зад волана, но добихме ясна представа от пасажерското място на пистата „Пол Рикар“. Ето и нашите първи впечатления от GV60 Magma.
Какво е новото?
На първо място, самата концепция Magma. Тя е идея на главния творчески директор Люк Донкерволке и цели да добави спортен характер към марката, без да прави компромис с луксозния елемент. Досега сме виждали няколко концепции с името Magma, но GV60 Magma е първият модел, който ще влезе в серийно производство.
Програмата е съпътствана от маркетингови термини като „Атлетична елегантност“ и „най-доброто от най-доброто“, но в основата си се свежда до комбинация от скорост, комфорт и усещане за лекота при управление. Имайки това предвид, не се очакват специални пистови версии, ако изключим автомобили като Magma GT или състезателния болид за Световния шампионат за издръжливост (WEC).
Най-очевидните промени са във външния вид. По-широк и с по-агресивен дизайн от стандартния модел, най-мощният GV60 получава допълнителни детайли като тройни вентилационни отвори, както и аеродинамични елементи. Те могат да бъдат открити в предната и страничната част, но най-голямото допълнение е масивното задно крило и дифузьорът.
Интериорът е със спортен характер, а потребителският интерфейс е проектиран така, че да поставя ключовата информация в центъра на вниманието на водача. Новият софтуер позволява на GV60 Magma да използва по-добре подобрения си хардуер, като предлага режим за дрифт и два ексклузивни режима: Sprint и GT.
Какви са техническите характеристики?
Основните параметри са впечатляващи: през повечето време двата електромотора на GV60 осигуряват 610 к.с. и 740 Нм въртящ момент. Подобно на други продукти на Hyundai Motor Group, моделът разполага с Boost режим. При активирането му мощността се увеличава до 650 к.с., а въртящият момент достига 790 Нм. Режимът е активен само за 15 секунди, но благодарение на подобрения в охлаждането и софтуера, това е с пет секунди повече от повечето автомобили на групата. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а до 200 км/ч – едва 10,9 секунди. Максималната скорост е 264 км/ч.
Управляемостта също е преработена, за да отговори на увеличената мощност и да съответства на философията на Magma за лекота при шофиране. Предното и задното окачване са преработени и снижени: височината на центъра на накланяне е с 41,6 мм по-ниска на предния мост и с 80,1 мм по-ниска на задния. В същото време двадесет допълнителни заварки и нови L-образни скоби увеличават устойчивостта на усукване с 9,7% спрямо стандартния модел. Гумите вече са с широчина 275 мм вместо 255 мм, за да осигурят по-добро сцепление.
Въпреки това, инженерите на Genesis са направили всичко възможно, за да запазят комфорта при повишаването на мощността. Намаляването на шума и вибрациите е било основен приоритет, особено с по-големите джанти и аеродинамичните елементи. Уплътненията на вратите са различни, има повече шумоизолация и допълнителен филм в прозорците, а дори в гумите са вложени звукопоглъщащи материали.
Задвижването също е преработено, за да се намали високочестотният шум, който понякога се среща при електрическите автомобили. Шумът от предавките също е редуциран чрез промяна в профила на зъбните колела.
Какво е усещането от пасажерското място?
С две думи: бързо и прецизно. По време на обиколката на пистата „Пол Рикар“ веднага усетихме наличните 650 к.с., но най-впечатляващите аспекти на Magma се проявиха при влизането в първата серия от завои.
Нашият шофьор насочи GV60 към върха на завоя с много малко усилие, но след това нещата останаха сравнително спокойни. В средата на завоя почти нямаше движение на каросерията или накланяне, като различните системи на Magma поддържаха автомобила стабилен. За щастие, новите спортни седалки ни държаха здраво. При ускорение на излизане от завоя се усети съвсем леко презавиване, преди всичко да бъде овладяно с лекота.
Синтезираният звук от двигателя и виртуалната система за смяна на предавките изглеждат по-осезаеми и динамични в модела на Genesis в сравнение с други автомобили на платформата e-GMP. Това може би се дължи на високите скорости, но и на грубия V6 звук, който се възпроизвежда в купето. Изживяването наподобява бърза обиколка с автомобил с двигател с вътрешно горене.
А интериорът?
По време на бързата обиколка не отделихме много време да разглеждаме интериора, но успяхме да зърнем ексклузивния за Magma потребителски интерфейс. Разположен на два екрана, той предоставя голямо количество информация, но ключовите данни са концентрирани пред водача. Приборното табло е с изчистен и опростен дизайн и работи в комбинация с OLED дисплея за отлична четимост.
Кога да го очакваме?
GV60 Magma трябва да се появи първо в Европа през 2026 г. Все още не е ясна цената му, но тя със сигурност ще надхвърли значително тази на настоящия топ модел от гамата на GV60. Очаква се също така да бъде позициониран ценово над своите събратя Hyundai Ioniq 5 N и Kia EV6 GT, както е обичайно за продуктите на Genesis.
Първи впечатления
На хартия програмата Magma изглежда нелогична, особено когато в рамките на групата съществуват силни спортни марки като N на Hyundai. След една обиколка все още не съм напълно сигурен, че разбирам концепцията, но въпреки това продуктът е впечатляващо конструиран. Изглежда, че се стреми да бъде добър във всичко, и за краткото време, което прекарах на пасажерското място, изглежда, че успява. Ще знаем много повече, след като седнем зад волана.
Последвайте ни в Google News