Genesis GV60 Magma: Разказ от създателите на модела

Новият Magma характер е изцяло фокусиран върху динамиката

След представянето на Genesis GV60 Magma става ясно, че това не е просто по-бърза версия на GV60. Това е автомобилът, който задава тона за всички бъдещи спортни модели на Genesis. Той запазва елегантността, с която марката е известна, но под нея се крие по-остро и емоционално усещане при шофиране, разработено директно от екипа на Magma. Те постоянно наблягаха на идеята за „динамика без усилие“ и след разговори с инженерите и возене в автомобила, това описание придобива пълен смисъл.

Genesis не преследва същото агресивно, пистово ориентирано представяне, характерно за N дивизията на Hyundai. Автомобилите Magma са създадени, за да се усещат свързани с пътя, уверени и същевременно луксозни. Тедрос Менгисте, Манфред Фицджералд и Люк Донкерволке многократно се връщаха към една и съща идея: емоционално представяне. В дискусиите се включиха и екипите, отговорни за електрическото задвижване, шасито и шумоизолацията. GV60 Magma е проектиран да възнаграждава водача, без да го натоварва.

GV60 Magma използва познатата платформа E-GMP, но дотук приликите приключват. Genesis са настроили специално за Magma двигателите, стратегията за разпределение на въртящия момент, кормилното управление, окачването и реакцията на boost режима. Всеки автомобил Magma трябва да се усеща различно от гамата N, като екипът е търсил по-изтънчено и вдъхващо увереност поведение, а не откровена агресия.

Манфред Фицджералд сподели, че усещането зад волана е било основен приоритет по време на разработката. Той заяви, че е изключително запален по темата за обратната връзка и че според него този автомобил е невероятен по отношение на характеристиките на управлението. За него връзката между човека и машината е в основата на спортното представяне. Фицджералд посочи, че специфичният за Magma boost режим е напълно уникален и е резултат от много повече работа, отколкото простото програмиране на един бутон.

Звукът също е целенасочено разработен. От Genesis знаят, че електрическите автомобили могат да се усещат тихи или бездушни, затова инженерите на Magma са създали синтетичен звук чрез системата за виртуална смяна на предавките (Virtual Gear Shift System), който реагира на въртящия момент, оборотите и натоварването. Целта не е да имитира автомобил с двигател с вътрешно горене, а да добави характер, който помага на водача да усети нарастващата скорост. Екипът ясно подчерта, че автомобилите Magma не са създадени да предизвикват водача като хардкор спортни модели. Те са настроени да бъдат удовлетворяващи, уверени и приятни за управление – това е подходът на Genesis.

GV60 Magma не се опитва да бъде N модел

От Genesis са категорични: Magma не е подмарка и не се опитва да копира N. Всеки настоящ и бъдещ модел на Genesis в крайна сметка ще има версия Magma на върха на гамата, което означава, че автомобилът трябва да запази своето усещане за елегантност и финес. Фицджералд обясни позиционирането перфектно, като заяви, че автомобилът не е създаден да предизвиква водача, както би го направил чистокръвен спортен модел. Целта е да се добави аспект на спокойствие и удоволствие от шофирането.

Въпреки че GV60 Magma е по-бърз и динамичен, ежедневното изживяване трябва да бъде също толкова изтънчено, колкото при стандартния GV60. Управлението остава спокойно при високи скорости, а окачването не е прекалено твърдо и не изморява водача. Интериорът запазва простотата, с която е известен дизайнът на Genesis. Именно тук аспектът „Луксозна висока производителност“ е от ключово значение. Водачът може да активира режим „Boost“ за 15 секунди и да се наслади на мощност от 650 к.с., но автомобилът няма да го изтощи до такава степен, че да не може да го използва, за да вземе децата от училище. Налице е и режим „Drift“, който предлага специфично разпределение на въртящия момент за „улесняване на дрифта“. Разбира се, запазени са и стандартните режими Comfort и Sport за спокойно пътуване.

От компанията подчертават, че всяко едно нововъведение е трябвало да допринася за ефективността. В противен случай то би било просто козметична промяна, от която никой няма нужда. Този принцип е приложен към аеродинамичните елементи, профила на крилото и отворите в калниците. Първоначалните проекти са били много по-агресивни, но са били смекчени, за да останат функционални и изчистени. Дизайнът на предната броня с три отвора спомага за увеличаване на въздушния поток и охлаждането на двигателите. По-ниската височина и по-широката следа не само изглеждат агресивно, но и подобряват усещането от окачването и сцеплението.

Технически подобрения за по-добра управляемост

Канг-Уук Джеон, старши инженер-изследовател, обясни, че екипът е понижил значително височината на центъра на накланяне, но е увеличил ъгъла на наклон на оста на завиване. В резултат на това вертикалното натоварване на гумите е увеличено с 10%, а силата в завой – с 18%. В допълнение, екипът е повишил здравината на каросерията чрез добавяне на повече структурно лепило и 20 допълнителни заваръчни точки. Тези малки, но ефективни промени бяха осезаеми по време на тестовете на пистата „Пол Рикар“ в Льо Кастеле, Франция.

Ексклузивният за Magma режим на шофиране предлага два нови подрежима: Sprint и GT. Те осигуряват по-бърза реакция на ускорението, по-остро управление и цялостно подобрение в отзивчивостта на шасито. Sprint увеличава подаването на въртящ момент и утежнява волана, докато GT поддържа стабилност при висока скорост за продължителни обиколки на пистата.

Двойственият характер на серията Magma

Бу-Йонг Лий, старши инженер-изследовател в екипа, отговорен за шума и вибрациите, представи и някои от аспектите, които правят GV60 Magma по-комфортен. Инженерите са добавили подобрени уплътнения на вратите, ламинирано акустично стъкло за по-тих интериор и модернизирана изолация на панелите на вратите. Genesis вече използва и технологията за активно шумопотискане (ANC-R), както и шумопоглъщащи гуми, за да поддържа ниски нива на шум в купето. Подсилените подови настилки също допринасят за тази цел, запазвайки интериора тих, докато не бъде активирана системата за симулиран звук на предавките Virtual Gear Shift.

Защо Genesis залага толкова сериозно на спортните автомобили

С представянето на спортната серия Magma, Genesis цели да демонстрира своите технологични възможности и да се наложи като производител не само на луксозни, но и на динамични автомобили. Програмата съчетава елегантен дизайн с висока производителност, като по този начин разширява привлекателността на марката към нова аудитория, която търси едновременно комфорт и силни усещания зад волана.

Genesis предприема смел ход, изграждайки спортна идентичност, преди марката да е навършила дори 15 години. Повечето луксозни производители се нуждаят от десетилетия, за да спечелят доверие, но Genesis вижда в програмата Magma следващата стъпка, след като вече доказа, че може да се конкурира с германските си съперници.

Люк Донкерволке даде едно от най-добрите обяснения за визията на марката, като заяви, че Magma „инжектира адреналин“ в Genesis. Той добави, че всички научени уроци от тази програма трябва да допринесат за подобряването на всеки един модел на компанията. От бизнес гледна точка, Genesis вярва, че американският пазар ще отговори силно. Менгисте коментира, че според него шофьорите в САЩ не искат просто да карат колите си, а да се наслаждават на изживяването зад волана. На въпроса защо Genesis вярва, че спортната им стратегия ще успее там, където други луксозни марки са се провалили, Донкерволке отговори с числа. Той подчерта, че постигнатото от компанията за 10 години е без аналог и това е доказателство за сериозните им намерения.

GV60 Magma не е просто еднократно спортно ниво на оборудване, нито е копие на Hyundai N. Той е основата на цяло десетилетие от мощни луксозни автомобили, идващи от марка, която вече доказа, че може да разтърси премиум сегмента. С по-динамично усещане зад волана, по-висока производителност, по-интелигентна аеродинамика и истинска инженерна дълбочина, серията Magma ще поведе Genesis в посока, която никой не е очаквал преди десет години. И ако GV60 Magma е само началото, то останалата част от гамата обещава да бъде изключително вълнуваща.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации