Genesis GV60 модел 2026 г. получава NACS порт и по-голям пробег

Обновеният Genesis GV60 за 2026 г., който е премиум еквивалент на Hyundai Ioniq 5, е един от последните електрически автомобили на американския пазар, оборудван с NACS порт за зареждане. Моделът разполага и с нова батерия с по-голям капацитет, която осигурява пробег от над 490 км при базовата версия. Производителят обещава презареждане от 10% до 80% от капацитета на батерията за 18 минути.

Батерия и пробег

Моделната 2026 година на Genesis GV60 включва батерия с капацитет 84 кВтч, което е увеличение спрямо досегашните 77,4 кВтч. Тази батерия се използва и в други модели на Hyundai, Kia и Genesis, базирани на платформата E-GMP.

Предлагат се три версии на задвижването: базова със задно предаване (RWD), версия със задвижване на всички колела (AWD) и спортна Performance AWD версия.

Характеристики на задвижващите системи:

RWD: 168 кВт и 350 Нм
AWD: 234 кВт и 605 Нм
Performance AWD: 320 кВт и 700 Нм

Според стандарта EPA, комбинираният пробег на Genesis GV60 за 2026 г. варира между 406 и 492 км. За сравнение, при модел 2025 г. тези стойности бяха между 378 и 473 км. С новата батерия базовата версия със задно задвижване за първи път преминава границата от 480 км.

Разход на енергия

Общият разход на енергия на версията със задно задвижване (включително загубите при зареждане) се оценява на около 5,3 км за кВтч. Версията със задвижване на всички колела консумира с около 10% повече енергия, като разходът се увеличава до 15% при оборудване с по-големите 20-инчови джанти.

Най-мощният Genesis GV60 Performance AWD се нуждае от 22% повече енергия, като изминава около 4,3 км за кВтч.

NACS порт за зареждане

Модел 2026 г. на Genesis GV60 е оборудван с NACS (SAE J3400) порт за зареждане, следвайки примера на обновения Genesis Electrified GV70. Това означава, че моделът може да се зарежда директно на NACS станции (AC или DC), включително на мрежата Supercharger, тъй като Genesis е партньор на Tesla от март 2025 г.

Достъпът до бързи DC зарядни станции от тип CCS1 е възможен чрез адаптер от CCS1 към NACS. По подобен начин автомобилът може да използва AC зарядни точки SAE J1772 с AC адаптер.

Зареждане

Всички версии на Genesis GV60 за 2026 г. са стандартно оборудвани с бордово зарядно устройство с мощност 10,9 кВт. Според Genesis, пълно зареждане от 10% до 100% отнема около 7 часа. В стандартното оборудване е включен и AC кабел за зареждане, но неговата мощност е само около 1 кВт (120 волта, 12 ампера).

Бързото DC зареждане винаги е било една от силните страни на електромобилите от Hyundai Motor Group, базирани на платформата E-GMP. Според техническите данни, новият Genesis GV60 може да се зарежда с мощност до 250 кВт, което позволява възстановяване на заряда от 10% до 80% само за 18 минути. За целта обаче зарядните станции трябва да поддържат високоволтови батерийни системи, тъй като батерията на GV60 е 697-волтова.

Времето за зареждане от 18 минути е идентично с това на предишната версия с батерия от 77,4 кВтч. При тези условия моделът добавя средно по 19,2 км пробег за всяка минута зареждане, или общо 344 км за целия процес.

Функция Vehicle-to-Load (V2L)

Genesis GV60 може да отдава електроенергия с мощност до 1,9 кВт чрез адаптер за порта за зареждане, който е включен в оборудването на автомобила. Тази функция позволява захранването на външни електрически уреди.

Цени

Базовата цена на Genesis GV60 модел 2026 г. в САЩ започва от 52 252 долара. С включена задължителна такса за доставка от 1 495 долара, крайната сума достига 54 020 долара. Версията със задвижване на всички колела струва с 3 500 долара повече.

Цената на върховата версия 2026 Genesis GV60 Performance AWD с 21-инчови джанти надхвърля 74 000 долара с включена такса за доставка.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации