Genesis GV70 на старо (2021 г. – досега): Ръководство за купувача на една премиум алтернатива

Оценка

Германските производители от години доминират пазара на премиум автомобили, но не е трудно да се намерят истории за безразлични дилъри, разглезени от позицията си на избор по подразбиране за клиенти с по-високи финансови възможности.

В резултат на това много купувачи остават разочаровани от обслужването, макар и не непременно от самите автомобили. Точно тази пазарна ниша се опитва да заеме Genesis. Обслужването на клиентите на компанията е отлично, а автомобилите ѝ предлагат по-добро съотношение цена-качество от повечето конкуренти. Макар купето на Genesis GV70 да не е толкова просторно, колкото при някои алтернативи, качеството, комфортът и технологиите са от първокласно ниво. Това е и причината, поради която следването на тълпата невинаги е най-доброто решение.

Само една масова марка е успяла да наложи успешно свое луксозно подразделение във Великобритания – Toyota със своя бранд Lexus.

Въпреки това, в премиум сегмента Lexus винаги е играл второстепенна роля спрямо трите големи германски марки (Audi, BMW и Mercedes), но поне все още присъства на пазара, за разлика от опита на Nissan (Infiniti). Премиум марката на Citroen – DS, също изпитва трудности да набере популярност, откакто се появи преди почти десетилетие.

Това обаче не е спряло Hyundai също да опита да се изкачи в по-високия клас със своята марка Genesis – най-новият играч сред луксозните подмарки. Изминаха точно 10 години, откакто южнокорейската фирма обяви, че ще стартира своето подразделение Genesis, което дебютира на пазара във Великобритания през 2021 г. Оттогава марката трудно успява да остави следа, въпреки че предлага нещо наистина различно в един взискателен сегмент. Струва ли си да се предприеме тази стъпка?

История

GV70 излиза в продажба през есента на 2021 г. с избор между 2,2-литров дизелов двигател с 210 к.с. и 2,5-литров бензинов с 304 к.с. И двата агрегата са четирицилиндрови и с турбокомпресор. Към юли 2022 г. се появява и електрически GV70, използващ същата каросерия като версиите с двигатели с вътрешно горене. Електрическият GV70 е оборудван с батерия с капацитет 77,4 кВтч, която осигурява заявен максимален пробег от 455 км, а цените във Великобритания започваха от 64 405 британски лири.

Обновена версия на GV70 беше показана през април 2024 г. за международните пазари, но на някои пазари като британския ще се предлага само електрическият вариант.

Промените са сравнително малки и се ограничават до корекции в светлините, нови дизайни на джантите и ревизии в интериора. Сред тях е нов 27-инчов дисплей, който обединява приборното табло и сензорния екран на инфоразвлекателната система.

С обновения модел йерархията на нивата на оборудване също се променя от Premium, Luxury и Sport на Pure, Dynamic и Luxury.

Цени

Предлагането на GV70 на пазара на употребявани автомобили не е голямо. От наличните екземпляри около 60% са електрически версии, а бензиновите и дизеловите модели заемат по около 20%. Sport е най-разпространеното ниво на оборудване, следвано от Luxury, докато Premium се среща изключително рядко.

На пътя

GV70 е голям и тежък автомобил и това се усеща. Макар да не може да се нарече пъргав, той е лесен за управление, а комфортът е изключителен, особено при електрическата версия.

Всички автомобили с двигатели с вътрешно горене са оборудвани с плавно работеща осемстепенна автоматична скоростна кутия, която улеснява всяко пътуване. Бензиновият двигател е мощен, но дизеловият вариант предлага повече тяга и е значително по-икономичен. Очакваният разход за 2.5T е около 9,5 л/100 км, докато за 2.2D е близо 6,0 л/100 км.

Нито една версия на GV70 не предлага истински въвличащо усещане зад волана, а возията с 21-инчови джанти може да бъде твърде твърда. Въпреки това, в динамично отношение моделът се представя много добре.

Коя версия да избера?

Вероятно купувачите вече имат предпочитания дали искат бензинов, дизелов или електрически автомобил. Шансовете са да се спрат на кола с ниво на оборудване Sport, тъй като това е най-популярният модел.

Дилърската мрежа на Genesis в Европа все още е ограничена и много от употребяваните GV70 се продават извън официалните представителства.

GV70 не е евтин, но предлага добро съотношение цена-качество, защото нивата на оборудване са много високи. Дори базовото ниво Premium включва LED светлини отпред и отзад, 19-инчови алуминиеви джанти, кожена тапицерия, електрическо регулиране на седалките с памет, 14,5-инчов сензорен екран, навигация, електрически регулируем волан и климатик за пътниците на задните седалки. Нивата Luxury и Sport добавят отопление на предните седалки и волана, както и заден климатроник. Sport включва и затъмнени задни стъкла.

Алтернативи на Genesis GV70

Класът на премиум SUV моделите със среден размер е силно наситен и опитът да се отнемат продажби от Audi Q5 и BMW X3 е сериозно предизвикателство. Други двама желани конкуренти са Mercedes GLC и Volvo XC60. По-нестандартни алтернативи са Alfa Romeo Stelvio и Jaguar F-Pace. Сред другите модели, които си струва да се обмислят, са Lexus NX, Mazda CX-60, Porsche Macan, Range Rover Velar и Land Rover Discovery Sport.

За какво да внимаваме

Задвижване

Предлагат се както бензинови, така и дизелови двигатели, но само с осемстепенна автоматична трансмисия и задвижване на всички колела. Със своите два електромотора, електрическият GV70 също разполага със задвижване на четирите колела.

Пробег

Genesis обяви пробег до 455 км за оригиналния електрически GV70. Според независими тестове обаче, по-реалистичният пробег е около 354 км. Фейслифтът за модел 2025 г. увеличи официалния пробег до 480 км между зарежданията.

Често срещани проблеми

В САЩ някои собственици са се сблъскали с необходимостта от смяна на диференциали в рамките на гаранцията, докато при други е имало случаи на преждевременна повреда на 12-волтовите акумулатори.

Резервна гума

Докато електрическата и дизеловата версия на GV70 са оборудвани с ремонтен комплект за гуми, бензиновият вариант се предлага с резервна гума тип „патерица“.

Интериор

Интериорът създава усещане за класа и качество, подсилено от модерните технологии. Автомобилите след фейслифта изглеждат още по-съвременно благодарение на по-големите си дигитални дисплеи, които са бързи и интуитивни за работа.

Пространството и комфортът на предните седалки са отлични, но мястото за краката на задния ред е по-ограничено в сравнение с някои конкуренти. Багажникът обаче предлага добър обем от 542 литра, който нараства до 1 610 литра при сгънати седалки.

Експлоатационни разходи

Всички версии на GV70 се предлагат с петгодишен план за поддръжка, който включва обслужване (до пробег от около 80 000 км), пътна помощ, безплатни софтуерни актуализации (включително на картите) и заместващ автомобил.

Сервизният интервал е две години или 32 000 км, с изключение на бензиновите модели, при които той е намален до една година или 14 500 км. Единствено дизеловите версии имат ангренажен ремък, който се нуждае от инспекция на всеки 130 000 км и смяна на 260 000 км.

Към момента всички екземпляри на GV70 все още са в рамките на този петгодишен период. След изтичането му стандартното обслужване струва около 400 британски лири. Тъй като дори най-евтиният GV70 струва над 40 000 лири като нов, собствениците във Великобритания плащат допълнителен пътен данък до шестата година на автомобила. Застрахователните премии също са високи – базовите модели попадат в група 40, но повечето са в групи 42-44. Електрическият GV70 е в най-високата група 50.

Сервизни акции

Моделът GV70 е бил обект на четири сервизни акции. Първата е от юли 2022 г. поради софтуерен проблем, който може да доведе до самоволно освобождаване на ръчната спирачка. Засегнати са електрическите версии, произведени между януари и април 2022 г.

Втората кампания обхваща всички автомобили GV70, произведени между април 2020 г. и февруари 2023 г. Причината е производствен дефект в обтегачите на предпазните колани, който е наложил модификация.

Некачествени полуоски са причината за третата сервизна акция от април 2024 г., която засяга коли, произведени между юни 2021 г. и юли 2022 г. Дефектните компоненти са били подменени.

При някои електрически версии, произведени до март 2024 г., са открити софтуерни проблеми в интегрирания модул за управление на зареждането. Сервизната акция за тях е обявена през юли 2024 г.

Удовлетвореност на собствениците

През миналата година Genesis е имал пазарен дял от едва 0,06% във Великобритания, съпоставим с този на Abarth и DS. За сравнение, Subaru е достигнал 0,13%.

Поради това не е изненадващо, че марката никога не е попадала в проучванията за удовлетвореност на собствениците. Въпреки това, преглед на форумите на собственици показва, че финесът, качеството и технологиите получават високи оценки. Положителни са и отзивите за дилърската мрежа, която според клиентите се грижи за тях по-добре от утвърдените премиум марки.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации