Ето защо това може да се случи
Причината за създаването на впечатляващия концептуален модел Genesis Wingback е проста, според президента и главен творчески директор на Genesis, Люк Донкерволке: той иска да го произвежда. „Получавам обратна връзка, че мощните комбита не са толкова популярни извън Германия, но ако погледнете успеха на конкурентите на американския пазар, това ми говори точно обратното“, заявява той. BMW M5 Touring и Audi RS6 Avant вече са предупредени.
Вярно е, че високопроизводителните комбита, подобно на купетата, базирани на седани, са нишови продукти. Именно затова никой, освен германските луксозни производители, не ги създава.
Платформата на G90 прави проекта осъществим
Донкерволке обаче вярва, че една от бъдещите силни страни на луксозното подразделение на Hyundai Motor Group ще бъде способността му бързо да разработва и произвежда лимитирани серии автомобили по поръчка. Такива са мускулестият Wingback и елегантният X Gran Coupe, които да обслужват точно тези пазарни ниши. И двата модела са внимателно проектирани, за да бъдат възможно най-лесни и рентабилни за производство.
Под впечатляващата си каросерия, комбито Wingback и купето X Gran Coupe са изцяло базирани на Genesis G90. Те споделят същото междуосие от 318 см и обща дължина от 527 см като седана със стандартна база. Всички ключови точки на конструкцията на G90 – от местата за захващане на окачването до височината и широчината на купето, позицията на седалките и резервоара – са идентични. Това означава, че и комбито, и купето могат да бъдат произведени чрез монтиране на различни странични и покривни структури върху съществуващата платформа на G90. „Автомобилите са напълно осъществими, много бързо и с минимална предварителна инвестиция“, настоява Донкерволке.
Манфред Харер, ръководител на отдела за технологии на Genesis и Performance в рамките на отдела за изследвания и разработки на Hyundai Motor Group, потвърждава, че неговите инженери вече работят по адаптирането на платформата на G90. Целта е тя да послужи не само за основа на предстоящата Magma версия на седана G90, но и да направи възможни автомобили като Wingback и X Gran Coupe. „Подготвяме тази платформа за висока производителност“, казва той. „И сме наистина отдадени на тези дизайни.“
Подобно на платформата, използвана за наскоро представения GV60 Magma, шасито на стандартния G90 ще бъде направено по-устойчиво на усукване и ще бъде оборудвано с уникални компоненти на окачването. Те са проектирани да подобрят усещането и реакцията на волана, както и стабилността и управляемостта при висока скорост. И също като при GV60 Magma, голямо внимание ще бъде обърнато на това G90 Magma да бъде не само бърз и с отлично пътно поведение, но и тих и луксозен. Тези характеристики ще бъдат пренесени и в автомобили като Wingback и X Gran Coupe.
Променяща се визия за задвижването
Когато X Gran Coupe беше представен, първоначалната идея беше купето и неговата кабрио версия да бъдат електрически автомобили, които да символизират прехода на Genesis към изцяло електрическа марка до 2030 г. Намаляващото търсене на електрически автомобили, особено в луксозния сегмент, обаче наложи преосмисляне на стратегията. Сега се очаква бъдещите модели на Genesis да бъдат оборудвани или с високопроизводителни плъгин хибридни (PHEV) задвижващи системи, или с такива на електрически автомобили с удължен пробег (EREV), като и двете технологии са разработени вътрешнофирмено.
Въпреки това е вероятно първоначално серийните модели на Wingback и X Gran Coupe да разчитат на версия на 3,5-литровия V6 двигател с двоен турбокомпресор и електрически суперчарджър, който в момента задвижва върховата версия на G90. Инженерите на Харер обаче ще трябва да положат сериозни усилия, за да увеличат мощността му от сегашните 409 к.с. и 549 Нм, за да се конкурира с показатели като 600 к.с. и 850 Нм на RS6 Avant, да не говорим за внушителните 717 к.с. и 1000 Нм на M5 Touring. Може би това е причината източник от Genesis тихомълком да намекне, че е възможно да се разработва нов V8 двигател за върховите модели Magma, който може да се озове под капака на серийните Wingback и X Gran Coupe.
Донкерволке настоява, че Magma не е просто оранжев цвят и висока мощност. Ръководителят на Genesis вижда автомобили като комбито Wingback и купето X Gran Coupe като мост между най-спортните модели на подмарката Magma и програмата Genesis One-of-One, която в момента създава луксозни автомобили по поръчка за клиенти в Близкия изток. „Купето и комбито са автомобили Magma, защото притежават характерния за серията дизайн, като разширената следа и комбинацията от спортен дух и лукс“, казва Донкерволке. „Но те са и автомобили с каросерии по поръчка, което ги доближава до програмата One-of-One.“
Ще имат ли успех купетата и комбитата?
Концепцията Wingback подчертава и убеждението на Донкерволке, че настоящият бум на високопроизводителни SUV модели от луксозни марки скоро ще насити пазара. Тогава взискателните ентусиасти ще започнат да търсят по-интересни алтернативи като мощните комбита, които предлагат сходна практичност по отношение на товарното пространство, но и по-добра управляемост благодарение на по-ниското си тегло и център на тежестта. „Ето защо силно вярвам, че не трябва да имаме монокултура от автомобили“, казва той за визията си за бъдещата моделна гама на Genesis. А идеята зад концепциите Wingback и X Gran Coupe показва, че Genesis работи върху начин за създаване на различни типове автомобили, без да се налага да се харчат огромни суми за тяхното разработване.
Да, Genesis Wingback е концепция. Но ако достатъчно хора го поискат, Донкерволке и неговият екип могат да превърнат серийната версия в реалност. Ако има търсене, те ще го създадат.
Последвайте ни в Google News