Genesis Magma GT: новият суперавтомобил влиза в производство и се насочва към състезанията

Genesis представи ключови елементи от своята нова спортна подмарка Magma. Наред с вече обявената програма за участие в клас Hypercar и електрическия SUV модел GV60 Magma, компанията разкри и концептуален суперавтомобил – GT Magma. Моделът е предназначен както за серийно производство, така и за участие в състезания от клас GT3.

Автомобилът беше представен напълно изненадващо в Марсилия лично от главния творчески директор на марката, Люк Донкерволке. Със своя елегантен силует и ясно изразена конфигурация със средно разположен двигател, концептът Magma е най-категоричното доказателство за новия фокус на Genesis върху спортните автомобили.

Какво представлява Magma?

Magma е еквивалентът на спортната дивизия N на Hyundai, но с акцент както върху лукса, така и върху динамиката. След поредица от концептуални модели, подмарката вече е реалност – първо със състезателен автомобил от клас Hypercar, а сега и с шосейния GV60 Magma. Очаква се да последват и други модели, включително серийна версия на представения концепт.

Манфред Харер, ръководител на отдела за развойна дейност в Genesis Performance, заяви, че целта е да се постигне комбинация от премиум усещане, елегантност и лукс, към които вече се добавят и спортни характеристики. Според него подходът на Magma не е екстремен, а елегантен и изтънчен. Той добави, че не става въпрос за битка между човек и машина, а за перфектна връзка между водача, автомобила и пътя, което отличава Magma от други спортни подмарки.

Дизайн и задвижване

Концептът Magma GT отговаря на всички характеристики на суперавтомобил със средно разположен двигател. Той се отличава с нисък, полегат преден капак и плавна линия на покрива, а задните калници се раздуват извън основния обем на каросерията в стила на класическите спортни модели. Кабината е със скосена задна част, а цялостният дизайн е подчинен на аеродинамиката.

Люк Донкерволке потвърди, че в момента прототипът използва V8 двигател, като тепърва предстои да бъде уточнена точната му конфигурация. Агрегатът ще трябва да бъде достатъчно гъвкав, за да се използва и в други състезателни проекти и спортни автомобили на марката. Технологията на двигателя с вътрешно горене е разработена изцяло от Genesis и няма да се използва в други модели на Hyundai Motor Group.

Дизайнът следва разпознаваемия език на Genesis, включително двойните светлинни линии отпред и отзад. Автомобилът е завършен в яркооранжевия цвят, запазен за марката Magma.

Планове за производство и състезателна кариера

Автомобилът ще премине процес на официално одобрение, за да стане основа за състезателен модел от клас GT3. Той обаче няма да остане просто лимитиран модел, създаден за целите на сертифицирането. Донкерволке разкри, че след като процедурите по одобряването приключат, е логично производството да продължи, за да се създаде пълноценен флагмански модел за марката. Той описа планове за моделна гама, подобна на тази на Porsche 911, която започва с базов модел и достига до версии, близки до състезателните GT3 R.

Донкерволке заяви, че Magma GT Concept представлява върхът във визията на компанията за спортни автомобили и е символ на ангажимента ѝ към истинските моторни спортове. Той уточни, че моделът не се определя от сурова агресия или безкомпромисна скорост, а от баланс. Това е автомобил, който създава инстинктивна връзка с водача и е прецизно настроен, така че всеки компонент да служи на една цел – да направи управлението лесно и приятно.

От Genesis потвърдиха, че скоро ще разкрият повече детайли за Magma GT, включително и интериора, който ще следва същата философия за комбинация от динамика и комфорт.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации