Две години след като Германия прекрати стимулите си за покупка на електрически автомобили, което предизвика рязък спад в търсенето, страната се готви да ги възобнови. Новата програма ще влезе в сила през януари 2026 г. и ще бъде насочена към купувачи с ниски и средни доходи.
Нов фокус върху достъпността
Новата схема се въвежда в ключов момент за европейската автомобилна индустрия, която се бори с американските вносни мита и новата конкуренция от Китай. По-рано тази седмица германският канцлер Фридрих Мерц разкри, че до края на 2029 г. ще бъдат отпуснати 3 милиарда евро за стимулиране на покупката на автомобили с нулеви емисии.
Програмата ще предлага субсидии в размер до 4000 евро за покупката на нов електромобил на цена под 45 000 евро. Това е съществена промяна спрямо предишната схема, при която ценовият таван беше значително по-висок – 65 000 евро. Важно е да се отбележи, че плъгин хибридните автомобили няма да бъдат включени в програмата. За първи път обаче ще бъдат допуснати и употребявани електрически автомобили.
Кой ще отговаря на условията
Въпреки че някои детайли по програмата все още се уточняват, се очаква да бъде въведен таван на доходите от около 45 000 евро. Генералният секретар на Социалдемократическата партия Тим Клюсендорф заяви, че всеки трябва да може да си позволи прехода към електрически автомобили.
Той добави, че при разработването на програмата за субсидиране е важно тя да бъде в полза най-вече на германската и европейската автомобилна индустрия. Според него Министерството на околната среда ще гарантира това, тъй като бъдещето е електрическо и Германия иска да има водеща роля в него. Тези коментари предполагат, че стимулите може да бъдат ограничени до превозни средства, произведени от европейски производители, въпреки че все още няма официално потвърждение.
Предишната програма за субсидиране на електромобили в Германия изплати около 10 милиарда евро на купувачи в периода между 2016 г. и 2023 г., преди да бъде прекратена поради бюджетни ограничения.
Последвайте ни в Google News