Главният изпълнителен директор на Tesla, Илон Мъск, влезе в историята, след като си осигури договор за възнаграждение, който може да му донесе зашеметяващите 1 трилион долара през следващото десетилетие. Сега ръководителят на конкурентната компания Rivian получи подобен пакет, обвързан с резултатите, макар и със значително по-скромни суми.
Това обаче не означава, че Ар Джей Скариндж, директорът на Rivian, няма да стане изключително богат, ако постигне целите, поставени от компанията. Според новите условия основната му заплата се удвоява до 2 милиона долара, а общата стойност на пакета може да достигне около 4,6 милиарда долара, ако изпълни всички изисквания в рамките на следващите десет години.
Какви са условията по договора?
Подобно на предложението на Tesla към Мъск, Rivian няма да изплати тази сума в брой, а под формата на опции за акции. Скариндж получава опции за закупуване на до 36,5 милиона акции от клас А на цена от 15,22 долара за брой. Възнаграждението обаче зависи от това дали цената на акциите на Rivian ще достигне определени етапи – между 40 и 140 долара – през следващите 10 години.
Като се има предвид, че в момента цената на акциите на Rivian се движи около 15 долара, след като достигна връх от 129 долара след първичното публично предлагане през 2021 г., става ясно, че задачата пред Скариндж няма да е лесна. Според информация на Ройтерс, от него се изисква също така да постигне различни цели, свързани с оперативните приходи и паричния поток.
За разлика от сделката на Мъск в Tesla, тази не е изисквала одобрение от акционерите. Решението е взето от борда на директорите на Rivian, който иска да задържи фокуса на Скариндж върху растежа на компанията и да осигури гладкото разработване и пускане на пазара на модела R2 – конкурент на Model Y, очакван догодина.
Това не е първият договор на директора на Rivian, обвързан с представянето. Предишен пакет, подписан през 2021 г., зависеше от достигането на цена на акциите между 110 и 295 долара. Новият договор обаче отчита, че Скариндж е имал малък шанс да постигне дори най-ниската от тези цели. В момента Rivian се справя със загубата на федерални данъчни кредити за електрически автомобили и наскоро освободи 600 служители в опит да намали разходите си.
Последвайте ни в Google News