Глобалният успех на Mustang компенсира спада в продажбите в САЩ

Култовият Mustang в момента е единственият лек автомобил на Ford, който се предлага в САЩ. Това е резултат от стратегическото решение на компанията от 2022 г. да се съсредоточи върху пикапи, SUV автомобили и търговски превозни средства за пазара в Северна Америка.

Въпреки престижа, който моделът носи на марката, и факта, че през последните години остана почти без конкуренция след спирането на Chevrolet Camaro и Dodge Challenger, настоящото седмо поколение Mustang не се представя толкова добре на родния си пазар.

Ford влага сериозни инвестиции в модела

Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли заяви, че компанията инвестира сериозно в Mustang, който той определя като глобален автомобил и най-продаваното спортно купе в света. Фарли подчерта, че продажбите на Mustang извън САЩ вече надхвърлят тези на вътрешния пазар и че той разглежда резултатите в световен мащаб.

Той посочи Австралия и Швеция като едни от най-големите чуждестранни пазари за Mustang и добави, че продажбите в тези страни продължават да растат, защото хората „искат частица от тази Америка“.

Заключението на Фарли е, че Ford се справя „наистина добре“ с Mustang S650, като добави, че компанията е „доста горда“ от факта, че техният „масъл кар“ (мощен американски автомобил) е единственият останал в своя сегмент. Все пак трябва да се отбележи, че Dodge се завръща в сегмента с купето Charger Sixpack модел 2026 г., което разполага с 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с двоен турбокомпресор и мощност до 550 к.с. в най-мощната си версия.

Заключените ECU-та не са причина за спада на продажбите в САЩ

Запитан дали заключените блокове за управление на двигателя (ECU) стоят зад скорошния спад в продажбите, Фарли отхвърли тази възможност. Той отговори, че спадът в продажбите „абсолютно не се дължи на това“. Въпреки това призна, че собственият му син, който притежава по-стар Mustang, не е преминал към новия модел именно заради заключените ECU-та.

Фарли също така призна, че Ford е изправен пред дилема, която не е лесна за решаване. От една страна, компанията иска хората да модифицират автомобилите си, но от друга, трябва да се отнася „наистина сериозно към качеството и сигурността“. Надеждността също е голяма грижа. Като пример той даде приятеля на дъщеря си, който е монтирал компресор на своя чисто нов F-150 EcoBoost, а сега се сблъсква с множество кодове за грешки и хиляди долари за ремонт, защото двигателят е започнал да поврежда разпределителния си вал. Според Фарли всичко това се е случило, защото ECU-то е било модифицирано в разрез със стандартите на Ford.

„Беше чудесно, че той успя да извлече 650 к.с. от своя F-150 EcoBoost. Но не се замисли какво причинява на надеждността на автомобила, докато ние във Ford сме длъжни да го правим“, отбеляза изпълнителният директор. Все пак Фарли допусна, че с времето подходът на автомобилния производител ще бъде да даде на хората „възможността да настройват дигитално своя автомобил през Ford“. По този начин компанията ще може да поддържа качеството, като същевременно позволява на потребителя да има своя собствена представа за производителност.

Пазарът на тунинг компоненти е „голямо предизвикателство“ за Ford, тъй като много хора обичат да препрограмират контролния модул, за да увеличат мощността, което често води до скъпи проблеми с надеждността и качеството. „Като марка ще позволим ли репутацията ни за качество да пострада, за да дадем на някого възможността да модифицира автомобила си? Мисля, че това е труден компромис за нас“, завърши ръководителят на Ford.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации